|
کدخبر: 222781 رویا رئیسی

در گفتگوی گسترش ‌نیوز با کارشناس بازارهای مالی مطرح شد:

روند صعودی بیت‌کوین کی شروع می‌شود؟

بیت کوین زمانی که موفق به شکست مقاومت نشود، ریزش پیدا می‌کند. در این شرایط بیت کوین انرژی خود را ذخیره می‌کند تا در گام‌های بعدی صعود کند.

اقتصاد روند صعودی بیت‌کوین کی شروع می‌شود؟

روز گذشته بازار رمز ارزها با شوک بزرگی رو به رو شد و تمام اخبار منفی به یک باره بازار را قرمز کردند. قیمت بیت کوین پادشاه رمز ارزها تا ۴۲ هزار دلار هم پایین آمد. ریزش روز گذشته تنها محدود به بیت کوین نبود و تمامی آلت کوین‌های برتر بازار سقوط وحشتناکی را تجربه کردند. در این میان تنها استیبل کوین تتر اندکی روند صعودی داشت و کاربران به نوعی به این رمز ارز پناه بردند تا دارایی خود را از دست ندهند. همراه ما باشید تا نگاهی به وضعیت و هیجانات بازار رمز ارزها در روز گذشته داشته باشیم.

سیگنال منفی اخبار فاندامنتال به بازار ارزهای دیجیتال

در خصوص روند روز گذشته بازار ارزهای دیجیتال امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: ریزش‌های اخیر در بازار ارزهای دیجیتال که از روز گذشته شروع شده است، ناشی از سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی امریکا است. فدرال رزرو (Federal Reserve) یک سری سیاست‌ها در پیش گرفته است که از سیاست انبساطی به سمت انقباضی حرکت کرده است. با این روند بازار ریزشی را شاهد بودیم. دومین عامل آمار بیکاری امریکا است. پول از محل سرمایه‌گذاری‌های ریسکی خارج شد و در این زمان به سمت صنعت حرکت کرد. عامل بعدی نیز جهش جدید کرونا (اومیکرون) است که بر تمامی بازارهای مالی تأثیرگذار است.

نام‌آورز

نام‌آور اظهار کرد: اخبار منتشر شده از چین نیز بر بازار رمز ارزها تأثیرگذار بود. یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمانی چین در معرض ورشکستگی قرار دارد. به صورت کلی محدودیت‌های چین در بحث ارزهای دیجیتال و کنترلش بر یوآن دیجیتال بازار رمز ارزها را نزولی کرد. این اخبار فاندامنتال منجر به ریزش ارزهای دیجیتال شد.

وضعیت تکنیکال بازار رمز ارزها

وی افزود: از دید تکنیکالی بازار رمز ارزها روز گذشته مقاومت جدی را در یک ساعت داشت که موفق نبود. در نهایت بازار ریزش سنگینی را تجربه کرد. بیت کوین زمانی که موفق به شکست مقاومت نشود، ریزش پیدا می‌کند. در این شرایط بیت کوین انرژی خود را ذخیره می‌کند تا در گام‌های بعدی صعود کند.

این کارشناس بازارهای مالی در پایان گفت: روز گذشته رفتارهای هیجانی را در بازار ارزهای دیجیتال شاهد بودیم که صحیح نبودند. اگر سرمایه‌گذاران صبور باشند، شرایط بهتری را تجربه خواهند کرد. در شرایط نزولی کاربران نباید عجولانه تصمیم بگیرند.

ریزش‌های تاریخی بیت کوین

اگر چه روز گذشته شاهد سقوط سنگین ۱۶ هزار دلاری بیت کوین بودیم اما این ریزش اولین بار نبوده است و در ۱۲ سال گذشته چندین بار شاهد سقوط بیت کوین بوده‌ایم. هنوز هم خیلی از کارشناس‌ها معتقدند بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری دور از ذهن نیست. در همه این سال‌ها بیش از ۱۲ بار بیت کوین مقاومت خود را از دست داده است.

اولین ریزش سنگین را بیت کوین در ژانویه سال ۲۰۱۲ تجربه کرد که از هفت دلار به چهار دلار رسید.

در ماه آگوست سال ۲۰۱۲ نیز مجدداً از ۱۶ دلار به هفت دلار سقوط کرد.

در سال ۲۰۱۳ هم بیت کوین ۴ ریزش را برای خود ثبت کرد. قیمت بیت کوین در این سال به ترتیب از ۴۹ دلار به ۳۳ دلار، از ۷۷ دلار به ۵۰ دلار، از ۲۵۹ دلار به ۵۰ دلار، از ۷۵۵ دلار به ۳۷۸ دلار ریزش کرد.

همچنین از ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۶ قیمت بیت کوین از ۱۱۶۳ دلار به ۱۵۲ دلار رسید.

سال ۲۰۱۷ هم برای بیت کوین سال تلخی بود و ۳ نوبت سقوط آزاد را بیت کوین را شاهد بودیم. اول نوبت قیمت بیت کوین از ۱۳۵۰ دلار به ۸۹۱ دلار، در نوبت دوم از ۲۷۶۰ دلار به ۱۸۵۰ دلار و در آخرین نوبت از ۴۹۸۰ دلار به ۲۹۷۲ دلار رسید.

در سال ۲۰۱۸ تنها یک بار در ماه دسامبر قیمت بیت کوین از ۱۹ هزار و ۶۶۸ دلار به ۳۲۲۰ دلار سقوط کرد.

در سال ۲۰۱۹ قیمت بیت کوین از ۱۲ هزار و ۸۶۷ دلار به ۵۰۴۰ دلار رسید.

پیش از ریزش اخیر نیز بیت کوین در سال ۲۰۲۱ یک ریزش را تجربه کرده بود. در ماه آوریل ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین از ۶۴ هزار و ۷۰۶ دلار به زیر ۳۰ هزار دلار رسید.

ارسال نظر