|
کدخبر: 222422

سقوط وحشتناک بیت کوین/ چین رمزارزها را نابود کرد

قیمت بیت کوین در شبانه‌روز گذشته با کاهشی شدید مواجه شد و در زمان نگارش این خبر به سطح ۴۵،۰۰۰ دلار سقوط کرده است.

دولت چین به دنبال سرکوب بیشتر فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها است. یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی این کشور اخیرا گفته است که دولت برخورد با نسل جدید ارزهای دیجیتالی نظیر متاورس ها را تشدید خواهد کرد. همزمان با نزدیک شدن به پایان سال جاری میلادی فشار فروش نیز در بازار بیشتر شده و این مساله احتمال وقوع زمستان ارزهای دیجیتالی را نظیر آنچه در بهار امسال رخ داد تقویت کرده است.

 گمانه زنی درباره تصمیم دولت هند برای چگونگی مواجهه با ارزهای دیجیتالی ادامه دارد و حالا منابع رسانه‌ای به نقل از منابع آگاه درون دولت گفته‌اند که قصدی برای ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتالی در این کشور وجود ندارد. بانک مرکزی هند به میزان قابل توجهی از بانک مرکزی چین در توسعه پروژه ارز دیجیتالی ملی عقب است اما از سال گذشته به طور جدی تر وارد فاز عملیاتی کردن روپیه دیجیتالی شده است.

میلیاردر مشهور آمریکایی که فیلم گرگ وال استریت نیز بر اساس زندگی نامه‌اش ساخته شده، از بسیاری از ارزهای دیجیتالی مهم بازار انتقاد کرد. جوردن بلفورد با بیان اینکه بسیاری از ارزهای دیجیتالی فعلی از جمله دوج کوین و شیبا هیچ ارزش ذاتی و پشتوانه حقیقی ندارند، گفت: برخی از توسعه دهندگان ارزهای دیجیتالی باید به زندان بروند، می شنوید که افراد به طور دیوانه‌وار صدها میلیون دلار پول در اینها سرمایه‌گذاری کرده اند تا یک شبه پولدار شوند. این اسمش سرمایه گذاری نیست.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۳۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۴۲ درصد کمتر شده است.

ویلیلم نوبل (William Noble) تحلیلگر برجسته پلتفرم توکن متریکس بیان داشته است اگر بازار سهام ریزش داشته باشد تمام دارایی‌های با ریسک بالا مانند رمز ارزها نیز با ریزش شدیدتری روبه‌رو خواهند شد.

برت سیفلینگ مشاور سرمایه‌گذاری گروه گرور کاواساکی عنوان داشته است:

مردم به سرمایه‌گذاری و ثبت سفارشات خرید و فروش در اعداد رند مانند ۵۰،۰۰۰ دلار جذب می‌شوند. این سطحی است که قبلا به عنوان مقاومت عمل کرده است و اکنون در حال آزمایش حمایت خود است. اگر سطوح حمایتی ۵۰،۰۰۰ و ۵۳،۰۰۰ دلار از دست برود سطح حمایتی بعدی در ۴۵۰۰۰ دلار و ۴۰،۰۰۰ دلار قرار دارد.

داده‌های کوین‌گلس نشان می‌دهد تنها در ۱ ساعت گذشته که قیمت بیت کوین از ۵۲۰۰۰ دلار تا ۴۸۰۰۰ دلار ریزش داشته است، ۴۳۱ میلیون دلار پوزیشن‌های قراردادهای آتی لیکویید شده است. ۸۶٪ از این مقدار متعلق به موقعیت‌های خرید استقراضی (Long) بوده است.

همزمان قیمت آلتکوین‌ها نیز با کاهش شدیدی روبه‌رو شده است. قیمت اتریوم به زیر سطح ۴۰۰۰ دلار سقوط کرده است و در حال حاضر به قیمت ۳۹۱۰ دلار خرید و فروش می‌شود. بایننس کوین با ۱۳٪ کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۳۵ دلار رسیده است. سولانا و کاردانو نیز به ترتیب به قیمت ۱۸۹ و ۱.۳ دلار معامله می‌شوند.

 

منبع: ایسنا
  • ناشناس ارسالی در

    اگر برجام به سرانجام برسد شاهد سقوط گستر ده خواهیم بود

ارسال نظر