|
کدخبر: 214931

رونق ارزهای دیجیتال بازی های بلاکچین در بازار

ارزهای فعال در حوزه متاورس و بازی‌های بلاکچین شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند.

دامیننس بیت‌کوین نسبت به زمانی که سقف تاریخی جدیدی ثبت کرد به شدت کاهش پیدا کرده و بیت‌کوین در محدوده ۶۱ هزار دلار معامله می‌شود. روند صعودی بازار تمام شده است؟

کارشناسان عقیده دارند با اینکه دامیننس بیت‌کوین به شدت کاهش پیدا کرده اما این کاهش دامیننس با فشردگی و یک الگوی کنج همراه بود و احتمالا دامیننس از همین محدوده ۴۲ درصد دوباره جان می‌گیرد.

این روزها برخی از آلت‌کوین‌ها مانند پولکادات و اتریوم سقف تاریخی جدیدی ثبت کردند و به نظر می‌رسد بازار حالا که دامیننس بیت‌کوین کاهش پیدا کرده کمی به آلت‌کوین‌ها توجه می‌کند.

امیر بیات، کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در رابطه با بازار گفت: به نظرم بیت‌کوین از همین محدوده دوباره جان می‌گیرد و اگر بتواند مقاومت محدوده ۶۳ تا ۶۴ هزار دلار را پشت سر بگذارد احتمالا تا محدوده ۷۳ هزار دلار که محدوده ۱/۶۱۸ فیبوناچی هم هست رشد کند. البته محدوده ۷۳ هزار دلار محدوده مقاومتی مهمی حسوب می‌شود چون به نوعی سقف کانال صعودی بیت‌کوین در حرکت از ۲۹ هزار دلار محسوب می‌شود.

این کارشناس در رابطه با سیگنال‌های تکنیکال برای بازار گفت: اگر بیت‌کوین بتواند محدوده ۶۴ هزار دلار را پشت سر بگذارد یک الگوی سر و شانه را تکمیل می‌کند و این موضوع هم می‌تواند دلیلی برای رشد تا محدوده ۷۳ هزار دلار باشد.

بیات در رابطه با روند کلی بازار گفت: ما از شروع حرکت صعودی بیت‌کوین در محدوده ۱۰ هزار دلار هیچگونه اصلاح جدی نداشتیم و هنوز در چرخه صعودی به سر می‌بریم. به لحاظ موج‌شناسی دیامتریک به نظرم این چرخه هفت موج دارد که بیت‌کوین در حال حاضر در موج اصلاحی پنجم قرار دارد و موج بعدی یک موج صعودی بلند است. به نظرم موج صعودی آخر می‌تواند بیت‌کوین را تا ۱۰۰ هزار دلار رشد دهد و احتمال تا ۴ ماهه اول سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد اما بعد از اتمام این موج به یک اصلاح بلندمدت از لحاظ زمانی می‌رسیم.

بیات عقیده دارد ارزهای فعال در حوزه متاورس و بازی‌های بلاکچین شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر