|
کدخبر: 221433

وضعیت حساس در بازار سکه / قیمت ها به کجا رسید؟

قیمت سکه امامی دیشب در بازار پشت خطی محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را از دست داد و به سوی حمایت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی حرکت کرد.

اقتصاد وضعیت حساس در بازار سکه / قیمت ها به کجا رسید؟

قیمت سکه امامی در واکنش به نزول بهای دلار به سوی مرز حمایت مهمی حرکت کرد. سکه امامی دیشب در بازار پشت خطی محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را از دست داد و به سوی حمایت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی حرکت کرد. فلز گران بهای داخلی در صورتی که این حمایت را از دست بدهد، می تواند تا خط ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی افت کند. البته بیشتر سکه بازان انتظار دارند که فلز گران بهای داخلی به راحتی محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰هزار تومانی را از دست نخواهد داد. سکه برای ثبت چنین افتی نیاز دارد که قیمت دلار به زیر محدوده حمایتی ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی برود.

نوسانات حساس دلار برای سکه

آنچه مسلم است، سکه بازان بیشتر از هر متغیری در شرایط کنونی به نوسانات قیمت دلار دقت می کنند. دیروز صبح سکه بازان با تکیه بر افزایش قیمت دلار به سوی مقاومت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کردند و شب گذشته که قیمت دلار به سوی محدوده ۲۹ هزار تومانی رفت، سکه بازان نیز حمایت ‍۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را هدف قرار دادند.

سکه حتی با دلار ۲۹ هزار تومانی نیز از لحاظ ارزش ذاتی بالای خط ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار دارد. همین مساله موجب می شود که انتظارات کاهشی از اندازه ای بیشتر نشود. ارزش ذاتی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در شرایطی با دلار ۲۹ هزار تومانی ثبت می شود که معمولا در ماه های اخیر حداقل سکه بالای یک درصد حباب قیمتی داشته است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر