|
کدخبر: 218220

دیوان محاسبات اطلاعات حقوق کارمندانش را شفاف نکرد

معاون دیوان محاسبات در واکنش به این ادعای رئیس سازمان اداری و استخدامی که دیوان محاسبات اطلاعات کارکنان را در سامانه پاکنا ثبت نکرده، افزود: دیوان محاسبات از جمله دستگاه هایی اجرایی بود که اطلاعات خود را در سامانه ثبت کردند ولی یکسری اشکالاتی در این رفت و برگشت ها وجود دارد.

اقتصاد دیوان محاسبات اطلاعات حقوق کارمندانش را شفاف نکرد

سعید بیت عفری معاون فنی و حسابرسی دیوان محاسبات کشور گفت: سامانه پاکنا در پایان سال ۹۷ نهایی شد و همه رفت و برگشت هایی که دستگاههای اجرایی با سازمان امور اداری و استخدامی داشتند بخاطر عدم ایجاد زیر ساخت های لازم در سازمان امور اداری و استخدامی است.

وی در واکنش به این ادعای رئیس سازمان اداری و استخدامی که دیوان محاسبات اطلاعات کارکنان را در سامانه پاکنا ثبت نکرده، افزود: دیوان محاسبات از جمله دستگاه هایی اجرایی بود که اطلاعات خود را در سامانه ثبت کردند ولی یکسری اشکالاتی در این رفت و برگشت ها وجود دارد.

وی ادامه داد: مبنای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم ، حقوق های نجومی سال ۹۵ بود گرچه در حقوق های نجومی هم مبانی پرداخت های قانون وجود داشت.

معاون فنی و حسابرسی دیوان محاسبات کشور خاطر نشان کرد: قبل از اینکه بخواهیم ماده ۲۹  قانن برنامه ششم توسعه در خصوص شفافیت پرداختها را اجرایی کنیم باید نظام پرداخت را شفاف کنیم.

وی تصریح کرد: طبق آمار  ۴۷۲۸ دستگاه اجرایی داریم که اعلام شده ۱۵۱ دستگاه وجود دارد؛ اگر دستگاه مادر را اعلام کردند مورد قبول است و نظام پرداخت دستگاه های اجرایی از طریق سازمان های مادر انجام نمی شود؛ باید مبنای مشترکی بین دستگاه های اجرایی، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان های نظارتی مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی را ایجاد کنیم.

بیت عفری عنوان کرد: طبق تبصره یک ما باید خروجی سامانه را رسیدگی کنیم که تا الان اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: از ۴۷۲۸ دستگاهی که به تفکیک قوای سه گانه، نهادها، موسسات عمومی غیر دولتی و شهرداری هستند ۱۶۹۷ دستگاه حداقل یک لیست حقوق را اعلام کردند و ۳۰۳۱ دستگاه هم هیچگونه لیست حقوق و مزایا را در سامانه ماده ۲۹ ثبت نکردند.

معاون فنی و حسابرسی دیوان محاسبات کشورخاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه به وظایف قانونی خود در بُعد نظارتی عمل می کنیم برای تکمیل زیر ساخت ها و راه اندازی سامانه ها در کنار دستگاه های اجرایی متولی هستیم که کارشان را به نحو احسن انجام دهند ولی مهمتر از موضوع زیر ساخت ها این است که نمی دانیم چه تعداد کارمند داریم.

وی افزود: این وظیفه سازمان امور اداری و استخدامی است که در گام اول بداند چه تعداد کارمند اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، کارمعین داریم که اینها را سامان دهیم بعد احکام اینها را مشخص کنیم و سپس بدنبال دریافتی این کارکنان باشیم.

وی تصریح کرد: به نظر نمی رسد طی دو هفته دستگاه ها اطلاعات خود را وارد کنند. آقای لطیفی گفت: دیوان محاسبات به وظایف خود در ماده ۲۹ عمل کرده است.


 

منبع: تسنیم

ارسال نظر