|
کدخبر: 218043

تاثیر نرخ دلار بر کاهش قیمت طلا

قیمت طلای جهانی روز گذشته رقم‌هایی بالای ۱۸۷۵ دلار را به ثبت رساند، اما در ادامه افت کرد و در پایان معاملات دیروز روی ۱۸۵۰ دلار قرار گرفت.

قیمت طلای جهانی روز گذشته رقم‌هایی بالای ۱۸۷۵ دلار را به ثبت رساند، اما در ادامه افت کرد و در پایان معاملات دیروز روی ۱۸۵۰ دلار قرار گرفت، قیمت طلا روز گذشته مرز ۱۸۵۰ دلار را از دست نداد و در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه ظهر امروز به وقت ایران توانسته بود، فاصله خود را با این مرز قدری زیاد کند و روی ۱۸۵۹ دلار قرار گیرد.  علت نوسانات منفی قیمت طلا گزارش‌های امیدوارکننده در مورد رشد خدمات خرده‌فروشی و مواد غذایی و تقویت شاخص دلار عنوان می‌شد.

افت قیمت ارزهای دیجیتال ادامه یافت

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ و ۲۲ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۵۹ هزار و ۶۶۲ دلار قرار داشت و تغییراتی منفی را نسبت به ۲۴ ساعت و ۷ روز گذشته به ثبت رسانده بود، سرمایه بازار بیت کوین در نتیجه این کاهش قیمت به ۱.۱۳ تریلیون دلار کاهش یافته بود و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۳ درصد گزارش می‌شد.

همراه با قیمت بیت کوین قیمت اتریوم نیز کاهش یافت و روی ۴ هزار و ۱۹۴ دلار قرار گرفت. افت قیمت اتریوم قابل توجه بود و این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته رقم‌هایی را ثبت کرد که در یک ماه گذشته سابقه نداشت. سرمایه بازار اتریوم به ۴۹۸ میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵.۳ درصد اختلاف داشتند. بازار ارزهای دیجیتال به صورت کلی امروز نزولی بود و علت اصلی این امر تشدید سخت‌گیری استخراج رمزارزها در چین عنوان می‌شود، بر این اساس برخی مقامات چینی روز گذشته در یک کنفرانس خبری بر ممنوعیت استخراج بیت کوین تاکید کردند و همین مسئله باعث شد، بازار رمزارزها نزولی شود.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها