|
کدخبر: 214463

دارایکم و پالایشی یکم تا کجا رشد خواهند کرد؟

دو صندوق دولتی دارایکم و پالایشی یکم که در یک سال گذشته نتوانستند سهامداران خود را راضی نگه دارند، این روزها در حال رشد می باشند. دارایکم و پالایشی یکم تا کجا رشد خواهند کرد؟

اقتصاد دارایکم و پالایشی یکم تا کجا رشد خواهند کرد؟

دارایکم و پالایشی یکم دو صندوقی بودند که دولت در سال گذشته از طریق آن ها سهام تحت مالکیت خود در بانک ها، بیمه ها و پالایشی ها را به مردم واگذار کرد.

در یک سال گذشته روند قیمتی این دو صندوق به گونه ای بوده است که همواره سهامداران خود را در زیان نگه داشته است.

در چند وقت اخیر نیز دارایکم و پالایشی یکم روند نزولی را در پیش گرفتند و پالایشی یکم حدود ۳۰ درصد نسبت به زمان عرضه سهامداران خود را در ضرر فرو برده بود.

در هفته گذشته و بعد از اظهارنظر‌های مثبت دولتی‌ها و بازگشت روند صعودی به بازار، این دو نماد شروع به رشد کردند و امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۰ نیز روند بسیار خوبی را داشتند.

تا لحظه نگارش این متن قیمت آخرین معامله دارایکم حدود ۹ درصد و قیمت آخرین معامله پالایشی یکم حدود ۷ درصد رشد کرده اند.

مهشید داداش زاده کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی این دو نماد به لحاظ تکنیکالی پرداخت.

داداش زاده درباره پالایشی یکم گفت: ، محدوده حمایت و مقاومت پالایش بین قیمت های حمایتی ۶۳۸۶ و مقاومتی ۹۷۷۳ می باشد و این نماد در این محدوده در حال نوسان است. وی ادامه داد: یک مقاومت مینوری هم در قیمت ۸۲۹۱ داریم که برای شکست و ادامه روند صعودی بسیار مهم است. این تکنیکالیست افزود: بنابراین پیش بینی می شود که پالایشی یکم تا محدوده قیمت ۸۲۹۱ رشد کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه درباره روند دارایکم نیز گفت: کف حمایتی مهم برای دارایکم ۹۹۵۸ تومان بود که حمایت صورت گرفت و این نماد از این محدوده ها برگشت و مقاومت داینامیکی مهم ۱۵۰۰۰ تومان است که برای شکست ترند، لزومی مهم است. به نظر می آید دارایکم به محض رسیدن به مقاومت ۱۶۱۹۸ دوباره یک پولبک به سطح ۱۴۰۰۰ داشته باشد.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها