|
کدخبر: 213855

نماد خودرو در بورس تا کجا صعود خواهد کرد؟

سهام ایران خودرو درحالی‌که روز یکشنبه از کف حمایتی تکنیکال معتبری عبور کرده بود طی دو روز اخیر به ناگهان از مسیر تند نزولی روی برگردانده است.

سهام ایران خودرو درحالی‌که روز یکشنبه از کف حمایتی تکنیکال معتبری عبور کرده بود طی دو روز اخیر به ناگهان از مسیر تند نزولی روی برگردانده است. امروز نیز سهام این خودروساز معاملات را با افزایش فشار فروش و با فاصله از سقف قیمتی روزانه آغاز کرد؛ اما زمان زیادی طول نکشید تا صف خرید سنگینی برای این سهم و دیگر نمادهای خودرویی شاهد باشیم. اما چرا سهام ایران‌خودرو به صف نشست؟

نماد خودرو در جریان معاملات امروز موفق به شکست خط روند نزولی کوتاه‌مدت خود شد. لازم به ذکر است که این نماد دقیقا از روی حمایت استاتیک و کف تشکیل شده در آن از تاریخ ۳ خرداد ماه با چرخش قیمتی مواجه شده است. اولین مقاومت پیش روی این نماد حوالی ۱۸۰ تومان است، میانگین متحرک ۲۵ روزه این نماد هم در همین ناحیه قرار دارد. سایر مقاومت‌های پیش روی این نماد نیز در نمودار ترسیم شده است. در ۲ روز اخیر تحرکات مشکوکی روی این نماد مشاهده شده است.

موج قوی اخبار

با نزدیک شدن به موعد مذاکرات هسته‌ای بار دیگر احتمال انتشار اخبار برای حضور شرکای خارجی خودروسازان قوی به نظر می‌رسد. گرچه هنوز تردید بسیاری در خصوص مذاکرات و نتیجه آن و همچنین حضور همکاران خارجی وجود دارد اما حافظه تاریخی از اثر مذاکرات ممکن است موج هیجان خرید را در سهام این گروه حفظ کند.

نکته دیگر به برنامه‌های وزیر صمت برای ایران خودرو و سایپا بازمی‌گردد که در صحبت‌های خود ازافزایش تولید خودرو تا دو هفته آینده در کشور و همچنین اصلاح قیمت‌گذاری دستوری خبر داده بود. زیان انباشته سنگین ایران خودرو و سایپا و وضعیت بد بنیادی این شرکت‌ها کاملا مشخص است. در جدال اخبار و سیگنال تکنیکال و وضعیت بد بنیادی باید منتظر ماند موج صعودی باقی خواهد ماند یا خیر؟

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها