|
کدخبر: 213154

۴ خبر مهم از ۴ شرکت بورسی

روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی تحت عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها» در کدال منتشر شد. این اطلاعیه‌‌‌ها در دو گروه (الف و ب) از جهت میزان اهمیت دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند. در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته‌‌‌ایم.

اقتصاد ۴ خبر مهم از ۴ شرکت بورسی

روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی تحت عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها» در کدال منتشر شد. این اطلاعیه‌‌‌ها در دو گروه (الف و ب) از جهت میزان اهمیت دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند. در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته‌‌‌ایم.

«کسرا»: سرامیک‌‌‌های صنعتی اردکان در سامانه کدال از افزایش نرخ فروش محصولات شرکت آلومینیوم پارس اکسید خبر داد. شرکت اعلام کرد که بر اساس مصوبه هیات‌مدیره مورخ ۰۹/ ۰۸/ ۱۴۰۰ نرخ فروش محصولات شرکت فرعی، شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا به میزان ۱۵‌درصد افزایش یافت.

«دقاضی»: شرکت داروسازی شهید قاضی در خصوص کاهش سود صورت‌های مالی میان‌دوره‌‌‌ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل، توضیح داد: علت کاهش فروش و سود و زیان در ۶ ماهه نیمه اول سال تعطیلی خطوط تولید سرم و تهیه محلول جهت اجرای پروژه‌‌‌های نوسازی و توسعه‌‌‌ای خطوط مذکور بوده که از تاریخ ۰۵/ ۰۶/ ۱۴۰۰ مجددا راه‌‌‌اندازی و شروع به تولید شده است.

«کوثر»: شرکت بیمه کوثر توضیحاتی در خصوص کاهش سود خالص در صورت‌های مالی منتشر شده ارائه کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که علت کاهش سود شرکت در گزارش ۶ماهه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش درآمد ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌‌‌ها نسبت به دوره مالی مشابه با توجه به شرایط خاص بازار سرمایه طی سال گذشته است. عمده درآمد سرمایه‌گذاری‌‌‌های شرکت طی سه‌ماهه چهارم به واسطه مجامع شرکت‌های نفت و گاز پارسیان و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر محقق می‌شود.

همچنین بخشی از منابع ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌‌‌ها طی سال ۹۹ در شرکت آپادانا ایساتیس سرمایه‌گذاری شد که سهامدار شرکت‌های اپال سنگان پارسیان و فولاد اسفراین است و سود آن طی سنوات آتی شناسایی خواهد شد. در حوزه عملیات بیمه‌‌‌گری نیز با توجه به افزایش میانگین حدود ۶۰‌درصدی تعرفه هزینه‌‌‌های درمان و افزایش ضریب خسارت رشته درمان موجب کاهش سود عملیاتی شرکت شد که پیش‌بینی می‌شود این روند با توجه به شرایط، در ۶ماه دوم سال‌جاری روند متعادل‌‌‌تری به خود بگیرد.

«تمحرکه»: شرکت ماشین‌‌‌سازی نیرو محرکه از شرکت در مناقصه عملیات ساخت گاری حمل قطعات به تعداد ۱۸ دستگاه شرکت پارس خودرو خبر داد. «تمحرکه» شرکت در مناقصه را اینگونه تشریح کرد: شرکت ماشین‌‌‌سازی نیرو محرکه در تاریخ ۰۸/ ۰۸/ ۱۴۰۰ در مناقصه شرکت پارس خودرو (بعد از تمدید زمان شرکت در مناقصه از طرف شرکت پارس خودرو) با موضوع ساخت ۱۸ دستگاه گاری حمل قطعات شرکت پارس خودرو شرکت کرده است. شرکت در مناقصه به‌‌‌منزله برنده شدن در آن نیست و در صورتی‌‌‌که نتیجه نهایی بعداز بازگشایی پاکات و فرآیند قانونی مشخص و ابلاغ شود، موضوع به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

منبع: بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها