|
کدخبر: 209123

خوشحالیم که کره را به بازار لوازم خانگی ایران راه نمی‌دهیم

سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ورود کره ای ها به بازار ایران جز اینکه به اقتصاد ما آسیب می زند، فایده ای دیگر نداشته و باعث گسترش و اوج بیکاری در کشور خواهد شد.

اقتصاد خوشحالیم که کره را به بازار لوازم خانگی ایران راه نمی‌دهیم

حجت السلام علیرضا سلیمی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی ایران یک بازار ۸ میلیارد دلاری است و به همین دلیل هم این بازار برای شرکت های بزرگ حائز جذابیت است، بیان داشت: کره ای ها چندین بار از پشت به ما خنجر زدند؛ از یک سو کره ای ها در زمان اوج تحریم ها بازار ایران را رها کردند و رفتند و از سوی دیگر نفت ما را خریداری و اما منابع و پول ما را بلوکه کردند و هزار بهانه گرفتند و گفتند که ناراحت هستند که پول ایران بلوکه شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما خوش وقتیم که نمی توانیم کره ای ها را باز به کشور راه بدهیم، بیان داشت: در حال حاضر کارخانجات ما در تولید لوازم خانگی، کالای برند تولید می کنند و حضور کره ای ها در این بازار موجب می شود که ما نتوانیم از تنوع برندها استفاده کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: گاه گفته می شود که اگر ما شرکت های خارجی را به کشور راه ندهیم انحصار درست می شود و مردم مجبور می شوند محصول بی کیفیت را خریداری کنند که پاسخ بنده به این سوال، خیر است چراکه امروز تعدد برندهایی که در کشور هست نمی تواند انحصاری را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ما در بازار محصولات لوازم خانگی با تعدد برند مواجه هستیم، بیان داشت: مضاف بر اینکه در سالهایی که کره ای ها از بازار ایران رفتند ما جهش های زیادی را در محصولات لوازم خانگی داشتیم؛ ما در حال حاضر صدها کارخانه تولید لوازم خانگی داریم و چیزی در حدود بیست میلیون به اصطلاح دستگاه و تجهزات وجود دارد و به واسطه آن انواع و اقسام لوازم خانگی را تولید می کنیم بنابراین ما در این حوزه با مشکلی مواجه نیستیم و حتی برخی از محصولات ما در حال حاضر در کشورهای اروپایی به فروش می رسد. ما برخی از شرکت های تولید لوازم خانگی را از نزدیک بازدید کردم و مطلعیم برخی از این برندهای داخلی بازارهای خارجی را در اختیار دارند.

سلیمی اظهارداشت: ورود کره ای ها به بازار ایران جز اینکه به اقتصاد ما آسیب می زند، فایده ای دیگر نداشته و باعث گسترش و اوج بیکاری در کشور خواهد شد. ما با قدرت از تولید ملی در عرصه های مختلف حمایت خواهیم کرد و روز به روز رصد می کنیم که محصولات لوازم خانگی ایرانی کیفیت لازم را پیدا کند.

منبع: بازار
  • ناشناس ارسالی در

    بله مجبوریم بنجول های داخلی به قیمت خارجی بخریم
    مثل خودرو

ارسال نظر