|
کدخبر: 206677

تولید لاکچری ترین خودروی بنز با قیمت رقابتی

مرسدس بنز به‌زودی مونتاژ نسل جدید سدان پرچم‌دار S کلاس را در هند برای عرضه در بازار داخلی این کشور آغاز می‌کند.

اقتصاد تولید لاکچری ترین خودروی بنز با قیمت رقابتی

تولید این سدان لوکس در هند قیمت آن ‌را به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد داد. در این کشور پرجمعیت آسیایی، یک S کلاس وارداتی معمولاً بین ۲۱.۷ میلیون تا ۲۱.۹ میلیون روپیه معادل ۲۹۲ هزار تا ۲۹۵ هزار دلار قیمت دارد که بسیار گران است خصوصاً وقتی در نظر بگیریم که قیمت این خودرو در ایالات‌متحده از حدود ۱۱۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

با مونتاژ S کلاس به‌صورت محلی در هند در قالب واحدهای CKD (قطعات کاملاً منفصل یا مونتاژ نشده) انتظار می‌رود قیمت پایه این خودرو به حدود ۱۷.۵ میلیون روپیه یا ۲۳۵ هزار دلار کاهش پیدا کند که هرچند هنوز هم مبلغ زیادی است اما به میزان قابل‌توجهی از قیمت وارداتی آن در هند کمتر خواهد بود.

فعلاً اطلاعاتی در مورد S کلاس‌های تولید هند اعلام نشده اما باید از اکثر ویژگی‌هایی که پرچم‌دار مرسدس در سایر بازارها دارد برخوردار باشد؛ بنابراین باید در این نمونه‌ها هم شاهد ویژگی‌هایی مثل نمایشگر ۱۲.۸ اینچی عمودی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نورپردازی داخلی باشیم. بااین‌حال، برخی ویژگی‌های سطح بالا مثل سیستم صوتی فراگیر برمستر و نمایشگرهای سرگرمی صندلی‌های عقب ممکن است به‌صورت استاندارد در مدل‌های ساخت هند وجود نداشته باشند.

انتظار نمی‌رود S کلاس‌های ساخت هند هیچ تفاوت فنی با نمونه‌های دیگر داشته باشند و بنابراین فروش این سدان لوکس همچنان در مدل‌های S ۴۰۰d و S ۴۵۰ ۴Matic در این کشور آسیایی به فروش خواهد رسید. هردوی این مدل‌ها به پیشرانه‌های شش سیلندر خطی مجهز هستند با این تفاوت موتور S ۴۰۰d از نوع دیزلی با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است و موتور S ۴۵۰ بنزینی بوده و ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس بنز قیمت و مشخصات کامل S کلاس‌های مونتاژ هند را چند روز دیگر رسماً اعلام خواهد کرد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها