|
کدخبر: 206431 رویا رئیسی

در گفتگوی گسترش نیوز با عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شد:

روی خوش زمستان به ماینرهای ایرانی

در زمان‌هایی که با مشکل برق مواجه خواهیم شد، قطعاً باید مانع کار استخراج ارزهای دیجیتال شد. فعلاً تا زمانی که مشکل در حوزه برق نداریم، مانعی برای کار استخراج فعالان استخراج ارزه‌ای دیجیتال نخواهد بود. خصوصاً در فصل سرما که نیاز به برق کشور کمتر هست.

اقتصاد روی خوش زمستان به ماینرهای ایرانی

در ایران بازار ملک، طلا و ارز همیشه پر سر و صدا بود و در سال‌های گذشته ایرانیان زیادی به دنبال کد بورسی بودند. اگر چه تب و تاب بازار سرمایه خوابیده است اما ارزهای دیجیتال حسابی پر رونق شده‌اند و با توجه به شرایط اخیر که قانون‌گذاری کند پیش رفته است و پروژه‌های کلاه‌برداری زیاد را شاهد بودیم، سرنوشت رمز ارزها در کشور مهم شده است. در این خصوص جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: طرحی به عنوان حمایت از صنعت برق در کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون اصلی و در کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون فرعی در حال بررسی است، در این طرح به نوعی بحث حمایت از صنعت ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است. طرحی دیگر هم در کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون فرعی در دستور بود.

قادری

برنامه‌هایی برای تبدیل گاز به برق

قادری اظهار کرد: در نهایت هم گزارشی را کمیسیون اقتصادی تهیه کرده است که در مجلس مطرح شد. بر اساس این گزارش قرار است، طرحی ارائه شود. فعالیت‌هایی که ذکر شد، راه را برای استخراج ارزهای دیجیتال باز خواهد کرد. برای اینکه بستری برای تبدیل گاز به برق و برق به رمز ارز ایجاد شود، تصمیماتی نیز اتخاذ خواهد شد.

سرنوشت صرافی‌های رمز ارز

وی افزود: در خصوص نحوه عملکرد صرافی‌های ارزهای دیجیتال و مکانیسم معاملات رمز ارزها بانک مرکزی باید از نظر نهایی را کند.

واکنش دولت سیزدهم به مسئله ارزهای دیجیتال

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های دولت گفت: هنوز جلسات جدی برای برگزاری مذاکرات با دولت در خصوص ارزهای دیجیتال برگزار نشده است.

چه زمان سرنوشت رمزارزها مشخص می‌شود؟

قادری تأکید کرد: با توجه به رویکرد مجلس در خصوص ارزهای دیجیتال تعیین تکلیف در خصوص رمز ارزها در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید. دولت هم تمایل به این دارد که زودتر تعیین تکلیف شود. از این طریق بخشی از نیازهای خود را تأمین خواهد کرد.

استخراج رمز ارز به شرط نبود مشکل برق

وی افزود: در زمان‌هایی که با مشکل برق مواجه خواهیم شد، قطعاً باید مانع کار استخراج ارزهای دیجیتال شد. فعلاً تا زمانی که مشکل در حوزه برق نداریم، مانعی برای کار استخراج فعالان استخراج ارزه‌ای دیجیتال نخواهد بود. خصوصاً در فصل سرما که نیاز به برق کشور کمتر هست.

چند توصیه به مردم در خصوص رمزارزها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بازار ارزهای دیجیتال بازار پر نوسانی است و مردم نباید بدون مطالعه وارد این باز شوند. بهترِ با مطالعه و مشورت ورود به این بازارها کنند. ریسک‌های بزرگی در این بازار وجود دارد. اگر با دانش و آگاهی ورود کنند، ریسک‌های کمتری را تجربه خواهند کرد.

مسیر سختی که فعالین ارزهای دیجیتال پشت سر گذاشتند

در سال‌هایی که بحث استخراج رمزارزها حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است، افرادی که در این بازار حضور داشته‌اند، روزهای سختی را تجربه کرده‌اند. این سختی‌ها تنها از خارج از کشور بر آن‌ها تحمیل نشده است و در داخل کشور نیز مشکلاتی را داشتند. مشکلاتی مثل فعالیت محدود فعالین استخراج رمز ارز که اکثراً تنها ۳ ماه در سال فعالیت دارند و مشکلات در معاملات و اختلال در کار صرافی‌های ارز دیجیتال را شاهد بودیم. نباید رمز ارز هم مثل سایر فناوری‌ها محدود کرد. سال‌های اولیه رونق هر فناوری سال‌های طلایی است که اگر کشورها همراه فناوری در این سال‌ها باشند، در آینده فرصت‌های خوبی خواهند داشت. استخراج رمز ارز در ایران به عنوان صنعت شناخته شده است و وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت قانونی به خیلی از این افراد مجوز قانونی داده است اما از صنعت تنها نام آن به رمز ارزها رسیده است و دولت رسماً هیچ گونه حمایتی نداشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها