|
کدخبر: 205725

اقتصاد در آستانه آسیب های جبران ناپذیر؟

در دولت جدید نباید دخالتی در بورس و خلق نقدینگی به نیت حمایت از سهامداران صورت گیرد، چون در هیچ جای دنیا این موضوع در دستور کار نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با بیان اینکه در دولت جدید بایستی نقاط ضعف موجود در بازار به طور کامل رفع شود، گفت: ایجاد بسته های حمایتی از سوی دولت و اجرای آن از بازار سرمایه، می تواند اعتماد مردم و سرمایه گذاران را به بازار بیش از پیش افزایش دهد.

محسن زنگنه در ادامه بیان داشت: اعتماد فوق می تواند از طریق تقویت صندوق تثبیت و یا ثبات در قوانین بورس باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات با اشاره به این مطلب که تغیر مکرر برخی قوانین در بورس و بازار سرمایه می تواند موجب بی اعتمادی نسبت به این بازار شود، خاطر نشان کرد: عرضه های اولیه بسیار خوب توسط دولت می تواند برای قانون بودجه موثر باشد.

زنگنه تصریح کرد: شفاف سازی و عملکرد مناسب در حوزه حقوقی از جمله مباحثی است که می تواند وضعیت بازارسهام و سرمایه را بهبود ببخشد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در آینده ای نزدیک، با شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت، شاهد اعتماد بیش از پیش به بازار ، نظارت و شفافیت در ارائه اطلاعات خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر آنکه بایستی بازار را کنترل کرد، اظهار داشت: چنانچه مسئولان نتوانند بازار را کنترل کنند با مشکلات بی‌شماری مواجه خواهیم بود که می تواند میزان نقدینگی ها و سرمایه های سرگردان را در کشور گسترش داده و آسیب های جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد کند.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر