|
کدخبر: 205359

اختصاصی گسترش نیوز:

پیشنهادهای طلایی اتاق بازرگانی ایران برای توسعه صادرات کشور

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: امیدواریم دولت جدید به کارگیری پیشنهاد های مطالعاتی اتاق بازرگانی فصل جدیدی را در تجارت خارجی کشور ایجاد کند.

اقتصاد پیشنهادهای طلایی اتاق بازرگانی ایران برای توسعه صادرات کشور

شافعی در نشست هم اندیشی روسای اتاق بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان که امروز در محل سالن اجتماعات خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد گفت: وزیر صمت دولت سیزدهم چند سال عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران بوده است؛ بنابراین این فرصت جدیدی برای هم افزایی بخش خصوصی و دولت به شمار می رود.

وی افزود: صادرکنندگان کشور در چند سال گذشته با اعمال شاقه توانستند بازهم اقتصاد کشور را هدایت کنند. سرداران جنگ اقتصادی این روزها در سال های گذشته به خیانت متهم شدند. ما امیدواریم که دولت جدید اعتماد از دست رفته برای بخش خصوصی را فراهم کند و شرایط فعلی صادرات باید اولویت اصلی کشور باشد‌. ما در اتاق بازرگانی ایران طی مطالعاتی که انجام داده ایم چند پیشنهاد برای توسعه و تسهیل تجارت خارجی کشور را تدوین کرده ایم. در همین راستا پیشنهاد می کنیم که وزارتخانه های صنعت، اقتصاد و وزارت امور خارجه موظف شوند آیین نامه های گذشته که شواهد و تجربیات نشان داده است جزو عوامل اصلی توسعه صادرات کشور به شمار می‌روند را بازنگری و تغییر دهند تا صادرات تسهیل شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران همچنین گفت: فرایند تجاری تامین واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه نیز باید با حداقل مجوزها در وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت، اقتصاد و دیگر سازمان ها و نهادها مانند بانک مرکزی، گمرک و غیره انجام شود تا فرایند تامین مواد اولیه نیز تسهیل شود.

شافعی در ادامه صحبت های خود به صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز اشاره کرد و گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی بسیار با اهمیت است امروزه یکی از بزرگترین مشکلات این حوزه چالش در عقد قراردادها به شمار می رود. وزارت اقتصاد باید برای شرکت های معتبر این حوزه وثیقه ها را یا حذف یا به حداقل برساند تا در راستای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز با تسهیل مواجه شویم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها