|
کدخبر: 204471

ب‌ام‌و بی خیال خودروهای الکتریکی می‌شود؟

مرسدس بنز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود درحالی‌که آئودی از سال ۲۰۲۶ به بعد فقط خودروهای الکتریکی جدید معرفی خواهد کرد و تا سال ۲۰۳۳ به عرضه اکثر مدل‌های درون‌سوز خود پایان خواهد داد؛ اما ضلع دیگر مثلث بزرگ ژرمن‌ها یعنی ب‌ام‌و عجله‌ای برای تمام الکتریکی شدن ندارد چون معتقد است که حیات پیشرانه‌های درون‌سوز همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد.

اقتصاد ب‌ام‌و بی خیال خودروهای الکتریکی می‌شود؟

مدیر توسعه ب‌ام‌و «فرانک وبر» در مصاحبه با اتو نیوز گفته است که انتقال به خودروهای الکتریکی یک شبه رخ نخواهد داد زیرا ابتدا باید به سؤالاتی پاسخ داد:

چه زمانی سیستم آماده پذیرش همه این خودروهای الکتریکی است؟ آیا مردم آماده هستند؟ آیا سیستم آماده است؟ آیا زیرساخت‌های شارژ آماده است؟

علاوه بر این سؤالات، مسئله نیروی کار هم در این موضوع مطرح است زیرا ب‌ام‌و مثل بسیاری از خودروسازان، کارکنان زیادی در بخش توسعه پیشرانه‌های سنتی دارد. البته این نیروی کار به‌تدریج به سمت الکتریکی‌ها سوق داده خواهند شد اما این فرایند پیچیده‌ای است و برای آموزش صحیح کارکنان به زمان زیادی نیاز خواهد بود. از سوی دیگر، قوانین آلایندگی یورو ۷ به‌سرعت در حال نزدیک شدن است و فرانک وبر آن‌را آخرین سرمایه‌گذاری بزرگ در پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی می‌داند. سرمایه‌ای که صرف تحقیق و توسعه برای مطابقت با قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی می‌شود، آینده نزدیک موتورهای درون‌سوز را تضمین می‌کند که این آینده حداقل تا پایان دهه جاری خواهد بود. البته تا آن زمان نُه سال دیگر باقی‌مانده و به گفته مدیر توسعه ب‌ام‌و، فعلاً برای صحبت در مورد کنار گذاشتن موتورهای درون‌سوز زود است.

به گفته وبر، ب‌ام‌و نمی‌خواهد زود از بازار درون‌سوزها خارج شود و مردم را مجبور به خرید خودروهای الکتریکی کند خصوصاً اگر زیرساخت‌های شارژ برای پشتیبانی کافی از این خودروها فراهم نباشد. این در حالی است که باواریایی‌ها روی قوای محرکه هیدروژنی هم سرمایه‌گذاری کرده‌اند و همه میدانیم که هم‌اکنون پُر کردن مخزن هیدروژن خودروها مسئله بسیار بزرگ‌تری نسبت به شارژ الکتریکی‌ها است.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها