|
کدخبر: 204003

مهمان جدید بازار خودروی ایران + تصاویر

بر اساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، نمونه های اولیه یواز پاتریوت اتوماتیک توسط شرکت سروش دیزل مبنا به ایران آمده و گویا قرار است تا بزودی، این خودروساز خصوصی نمونه های اتوماتیک محصولات Heavy Duty نشان یواز (UAZ) روسیه را در بازار عرضه کند. در حال حاضر یواز پاتریوت و پیکاپ با جعبه دنده ۵ سرعته دستی در کارخانه سروش دیزل مبنا مونتاژ می شوند.

خودرو مهمان جدید بازار خودروی ایران + تصاویر

سروش دیزل مبنا از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را به وسیله مونتاژ یواز پیکاپ و پاتریوت با جعبه دنده ۵ سرعته دستی گسترش داد. در فاز اول این خودروساز بخش خصوصی با مونتاژ این محصولات روسی، سفارش های دریافتی از سوی برخی ارگان ها را پاسخ داد و در نهایت از اواسط سال ۱۳۹۹، دو محصول Heavy Duty یواز را با پلاک ملی سفید (پلاک هایی با مصارف شخصی) به بازار عرضه کرد.

خودروی-جدید-بازار-۲

به گفته مدیران ارشد سروش دیزل مبنا، با توجه به اینکه یواز پاتریوت و پیکاپ تنها محصولات غیر چینی این روزهای بازار در گروه خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی به حساب می آیند، مورد استقبال علاقه مندان به این دسته از خودروها قرار گرفته اند. همچنین رده فنی و ساختاری این خودروها در جایگاه Heavy Duty ها، سبب شده تا شاسی بلند پاتریوت و پیکاپ مورد توجه مصارف پرفشار قرار بگیرند.

حال با توجه به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، مشخص است که سروش دیزل مبنا به دنبال مونتاژ نسخه اتوماتیک پاتریوت هم رفته و می خواهد تا این شاسی بلند دو دیفرانسیل را با جعبه دنده AT به بازار عرضه کند. برخی منابع آگاه می گویند که نمونه های اولیه پاتریوت اتوماتیک به ایران آمده و بزودی قرار است تا مونتاژ این خودرو با جعبه دنده اتوماتیک هم در کارخانه سروش دیزل مبنا آغاز شود. همچنین این احتمال داده می شود که یواز پیکاپ هم به جعبه دنده اتوماتیک مجهز گردد.

مشخصات یواز پاتریوت اتوماتیک

یواز پاتریوت اتوماتیک به همان پیشرانه نسخه دنده ای مجهز است. این خودرو در بازار ایران به پیشرانه ۲٫۷ لیتری ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز است که ۱۴۹ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر تولید می کند. در حال حاضر پاتریوت و پیکاپ با جعبه دنده ۵ سرعته دستی هیوندای در بازار حضور دارند. حال قرار است تا پاتریوت در کنار عرضه با جعبه دنده ۵ سرعته دستی، به سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۶ سرعته AT هم مجهز شود.

خودروی-جدید-بازار-3

جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته یواز پاتریوت از نوع AT بوده و توسط کمپانی پانچ ساخته می شود. اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم، جعبه دنده اتوماتیک پاتریوت از سری ۶L۵۰ پانچ پاورگلید استراس بورگ است که با مشارکت جنرال موتورز برای محصولات کادیلاک، شورولت، هولدن و برماک ساخته شد. البته که بعدها این خانواده جعبه دنده با برخی تغییرات ساختاری توسط ZF برای محصولات ب ام و هم مورد استفاده قرار گرفتند.

از ویژگی های جعبه دنده ۶L۵۰ قابلیت تحمل گشتاوری بیش از ۶۵۰ نیوتن متر است و مبدل گشتاوری دقیق و قوی در آن دیده می شود. همچنین این جعبه دنده قابلیت تحمل جرم سربار نزدیک به ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم را دارد. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کمپانی یواز روسیه، پاتریوت اتوماتیک در سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت ۲ لیتر مصرف سوخت کمتری نسبت به نسخه ۵ سرعته دستی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. عملکرد متغییر با توجه به شرایط رانندگی، تطبیق با جرم سربار حداکثری، مدیریت گشتاور تطبیقی، تطبیق هوشمند با دما و ارتفاع از جمله ویژگی های جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ۶L۵۰ کمپانی پانچ پاورکلید استراس بورگ است.

در این پاتریوت اتوماتیک و دنده ای امکاناتی نظیر شیشه های جلو و عقب برقی، دو کیسه هوا، ترمزهای ABS، EBD، BA، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، شبیه ساز مصنوعی قفل دیفرانسیل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، کامپیوتر سفر، دوربین عقب، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، رهیاب ماهواره ای، سامانه اضطراری و ارتباطی SOS، هشت بلندگو، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، یخ زدای شیشه جلو، رینگ آلومینیومی، کول باکس، دریچه تهویه و گرمایش ردیف عقب با تنظیم فن مستقل، گرمکن صندلی های جلو و عقب، گرمکن فرمان، ژیروسکوپ دیجیتال و… وجود دارد.

خودروی-جدید-بازار-4

همچنین با توجه به تصاویر موجود، گویا یواز پاتریوت اتوماتیک به صورت استاندارد به قفل برقی دیفرانسیل عقب هم مجهز خواهد بود. در حال حاضر خریداران پاتریوت دنده دستی و پیکاپ می توانند تا در صورت تمایل با پرداخت هزینه ۳۵ میلیون تومانی، قفل دیفرانسیل برقی محور عقب را به صورت سفارشی بر روی خودروی خود سفارش دهند.

هنوز به صورت رسمی قیمت و زمان عرضه یواز پاتریوت اتوماتیک از سوی سروش دیزل مبنا اعلام نشده است. اما این احتمال وجود دارد که با توجه به قیمت نسخه دنده دستی، پاتریوت اتوماتیک با قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان به بازار ایران بیاید.

منبع: اسب بخار

ارسال نظر