|
کدخبر: 203701

یارانه نقدی جدید از راه رسید +جزئیات و مبلغ

پس از شعارهای اخیر درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی حالا حمایت از تولید داخل به صورت پرداخت یارانه به مشتریان هم آغاز شده است. اما چگونه می‌توان از یارانه خرید لوازم خانگی بهره برد و به صورت قسطی این لوازم را خرید؟

انجمن لوازم خانگی ایران قراردادی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امضا کرده و افراد می‌توانند با مراجعه به این بانک، کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی دریافت کنند. طبق این اعلام، متقاضیان برای دریافت کارت اعتباری باید به بانک معرفی شده مراجعه کنند و بعد از اعتبارسنجی توسط بانک، کارت اعتباری خرید را دریافت کنند.

 بر این اساس، این یارانه به صورت نقدی نیست و در قالب کارت اعتباری ۱۰، ۱۵، ۲۰و ۳۰ میلیون تومان به متقاضیان داده می‌شود. اما محدودیت‌هایی برای استفاده از این یارانه خرید وجود دارد. اولین محدودیت این است که امکان خرید فقط از فروشگاه‌هایی وجود دارد که از سوی واحد‌های تولیدی داخلی معرفی شده‌اند.

دومین مساله این است که کلیه دریافت‌کنندگان کارت اعتباری، باید حداکثر ظرف یک ماه از زمان دریافت این کارت، از آن استفاده کنند و حداقل یک تراکنش با آن انجام دهند. به عبارتی متقاضی دریافت یارانه خرید لوازم خانگی از زمان دریافت کارت اعتباری یک ماه برای خرید و استفاده از این کارت فرصت دارد.

آنگونه که دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام  کرده، این انجمن کارت اعتباری ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی می‌دهد و مبلغ یارانه خرید لوازم خانگی ۱۰،۱۵، ۲۰و ۳۰میلیون تومان است. کارمزد این یارانه خرید، تنها چهار درصد است. اما مشکل این یارانه مدت‌ زمان بازپرداخت اقساط آن است.

افرادی که بخواهند لوازم خانگی اقساطی بخرند، باید بین ۶ تا ۱۲ ماه مبلغ دریافتی را به بانک بازگردانند. به همین دلیل اقساط ماهانه این وام بین ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

یعنی اگر فردی یارانه ۳۰ میلیونی خرید لوازم خانگی را دریافت کند و بخواهد ظرف شش ماه این وام را تسویه کند باید ماهانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قسط بدهد.

اما اگر قرار بر تسویه ۱۲ ماهه وام خرید لوازم خانگی باشد، مبلغ هر قسط حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. برای همین برخی معتقدند که احتمالا از این یارانه استقبال چندانی نمی‌شود.

منبع: مثلث آنلاین

ارسال نظر