|
کدخبر: 202309

یارانه جدید از راه رسید +‌جزئیات و مبلغ

پس از شعارهای اخیر درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی حالا حمایت از تولید داخل به صورت پرداخت یارانه به مشتریان هم آغاز شده است. اما چگونه می‌توان از یارانه خرید لوازم خانگی بهره برد و به صورت قسطی این لوازم را خرید؟

انجمن لوازم خانگی ایران قراردادی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امضا کرده و افراد می‌توانند با مراجعه به این بانک، کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی دریافت کنند. طبق این اعلام، متقاضیان برای دریافت کارت اعتباری باید به بانک معرفی شده مراجعه کنند و بعد از اعتبارسنجی توسط بانک، کارت اعتباری خرید را دریافت کنند.

 بر این اساس، این یارانه به صورت نقدی نیست و در قالب کارت اعتباری ۱۰، ۱۵، ۲۰و ۳۰ میلیون تومان به متقاضیان داده می‌شود. اما محدودیت‌هایی برای استفاده از این یارانه خرید وجود دارد. اولین محدودیت این است که امکان خرید فقط از فروشگاه‌هایی وجود دارد که از سوی واحد‌های تولیدی داخلی معرفی شده‌اند.

دومین مساله این است که کلیه دریافت‌کنندگان کارت اعتباری، باید حداکثر ظرف یک ماه از زمان دریافت این کارت، از آن استفاده کنند و حداقل یک تراکنش با آن انجام دهند. به عبارتی متقاضی دریافت یارانه خرید لوازم خانگی از زمان دریافت کارت اعتباری یک ماه برای خرید و استفاده از این کارت فرصت دارد.

آنگونه که دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام  کرده، این انجمن کارت اعتباری ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی می‌دهد و مبلغ یارانه خرید لوازم خانگی ۱۰،۱۵، ۲۰و ۳۰میلیون تومان است. کارمزد این یارانه خرید، تنها چهار درصد است. اما مشکل این یارانه مدت‌ زمان بازپرداخت اقساط آن است.

افرادی که بخواهند لوازم خانگی اقساطی بخرند، باید بین ۶ تا ۱۲ ماه مبلغ دریافتی را به بانک بازگردانند. به همین دلیل اقساط ماهانه این وام بین ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

یعنی اگر فردی یارانه ۳۰ میلیونی خرید لوازم خانگی را دریافت کند و بخواهد ظرف شش ماه این وام را تسویه کند باید ماهانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قسط بدهد.

اما اگر قرار بر تسویه ۱۲ ماهه وام خرید لوازم خانگی باشد، مبلغ هر قسط حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. برای همین برخی معتقدند که احتمالا از این یارانه استقبال چندانی نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز
  • رضا ارسالی در

    این کجا اسمش یارانه یه این فقط کلاه گذاش تن سر مردمه وقتی قراره پس بدی دیگه چه یا رانه ای از طرفی این فقط برای پر کردن جیب کارخونه دار و فروختن جنس بنجلشون به با لاترین قیمت موجود به مردمه خوب بانک هم ک ه کارو کاسبی خودشه میکنه فقط ملت بدبخت ب اید جون بکنن و جنس گرون و بی کیفیت داخلی رو بخاطر بی لیاقتی دولت به سختی بدست بی ارن دکان خوبیه خسته نباشه طراح بی وجدانش

    • حمید ارسالی در

      فکر کنم با حقوق بگیران نوجومی اشتباه گرف تی داداش

  • ناشناس ارسالی در

    یارانه بازپرداخت ده ساله

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفم برای همچین مغزهایی که میخوان مملک ت رو بچرخونن تآسف،،،،،،

  • علی بینا ارسالی در

    من که هرچقدر خوندم تا به یارانش برسم نشد...

  • کربلایی کابلی ارسالی در

    نفهم چند سال است که چند بانک مثل مهر این کار را میکنند.

  • حامد ارسالی در

    بی سواد، یارانه نه وام خرید

  • شهروند ارسالی در

    واقعا شرم آوره

  • ناشناس ارسالی در

    شکر

  • ی ارسالی در

    واقعا که برنامه ریرزی این ترحها هیچ چیزی حایش نیست ،ان که داره میره نقدا بهترین جنس میخره بدون مشکل اون که نداره قسطی میخاد که معمولا قشر درامد پایین هست با حقوق کارگری خیر سرشون 3500چطوری قسط پرداخت کند

  • ناشناس ارسالی در

    ما بازنشستگان تامین اجتماعی چرا یارانه هفت میلیونی را داخل کارت نمی ریزند من می خواهم دارو بخرم پول ندارم خیلی کمک است اگر بدهند

  • مهدی حسن نیا حکاک ارسالی در

    قالطاق

  • ناشناس ارسالی در

    یارانه نیست وام مجبور به خرید بنجل .

  • مردم زجر کشیده ایران ارسالی در

    اولا که این کجاش یارانه است
    دوما استقبال که نمیشه هیچ مایع فهش وفسیحت هم هست
    سوما اگه کارمندا دولت وفرهنگی ها بتونند از ای بقول خودتون یارانه استفا ده کنند وگرنه نه کار گر نه باز نشسته تام ین اجتماعی زاییده نشده از مادر که با این چندر قاز حقوق 5 میلیو یا حالا 2 میلیون قسط بده
    چهارما
    لوازم خانگی ا یرانی که فقط ایجاد شغل میکنه برای تعمیرک ار وگرنه بدرد مصرف نمیخوره
    پنجما مشگل مردم فقط لوازم خانگی نیست
    کل ا اقتصادپولی مردم خرابه فکری بحال دولاری بکنید که یک زمانی 7تا یک تومنی بوده که بعد از چهل سال و اندی شده 27هزارتومن

  • ناشناس ارسالی در

    زرشک وزرشک ک ک ک ک ک

ارسال نظر