|
کدخبر: 203478

این بازار رکورد سوددهی را زد!

در شش ماهه اول سال جاری سرمایه‌گذاران در بازار خودرو بیش از سرمایه‌گذاران دیگر بازارها سود کرده‌اند و خریداران طلا کمترین سود را داشته‌اند.

 در شش ماهه اول سال جاری سرمایه‌گذاران در بازار خودرو بیش از سرمایه‌گذاران دیگر بازارها سود کرده‌اند و خریداران طلا کمترین سود را داشته‌اند.

خودرو

براساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص کالاهای بادوام که شامل خودرو می‌شود ۱۰۶ پله صعود کرده است. در پایان اسفند سال گذشته این شاخص روی سطح ۵۵۹ واحدی قرار داشت اما طبق گزارش تورم در شهریور این شاخص به سطح ۶۶۵ واجدی رسیده است.

سرمایه‌گذاران بازار خودرو در این شش ماهی که گذشت ۱۹ درصد سود کردند.

دلار

شاخص بازار ارز نیز در نیمه اول سال ۱۴٫۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

دلار صرافی ملی پیش از شروع سال جاری ۲۳ هزار و ۹۶۳ تومان بود اما با رشد سه هزار و ۵۰۰ تومانی در ماه‌های اخیر به نرخ ۲۷ هزار و ۵۱۹ تومان رسید.

مسکن

کسانی که شش ماه قبل خانه خریده‌‌اند براساس داده‌های مرکز آمار ایران در نیمه اول سال جاری ۱۳٫۶ درصد سود کرده‌اند.

شاخص مسکن پیش از شروع سال جاری روی عدد ۲۲۰ واحدی قرار داشت، اما حالا با ۳۰ پله رشد به عدد ۲۵۰ واحدی رسیده و سومین بازار پربازده نیمه اول امسال شده است.

سکه

قیمت هر عدد سکه امامی پیش از شروع سال در کانال ۱۰ میلیون تومانی بوده اما حالا در کانال ۱۱ و ۱۲ میلیون تومانی نوسان می‌کند.

طبق داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه طرح جدید در پایان اسفند ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود حالا این فلز ارزشمند ۱۰٫۹ درصد رشد کرده است.

در شش ماهی که گذشت سکه یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت و در پایان شهریور به نرخ ۱۱ میلیون و ۹۳۲ هزار تومانی رسید.

بورس

در شش ماهه اول امسال شاخص کل بورس ۶٫۱ درصد رشد کرده است.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس در ابتدای فروردین روی سطح یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی قرار داشت اما در ماه‌های اخیر بورس ۸۰ هزار واحد رشد کرد.

در پایان شهریور امسال شاخص بورس با ۶٫۱ درصد رشد به سطح یک میلیون و ۳۸۷ هزار واحدی رسید.

طلا

کمترین سود با ۵٫۲ درصد به خریداران طلا تعلق گرفت.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت طلای ۱۸ عیار در ابتدای فروردین روی نرخ یک میلیون و ۸۵ هزار تومان خریدوفروش شد، در پایان شش ماه اول سال جاری هر گرم طلا ۵۷ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

در پایان شهریور هر گرم طلا به یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان رسید.

بازدهی-بازار-ها

 

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر