|
کدخبر: 203173

مخالفت قاطع وزیر اقتصاد با افزایش نرخ بهره

دهقان دهنوی گفت: وزیر اقتصاد در جلسه کمیته تامین منابع با افزایش هر چند اندک نرخ سود در مقطع فعلی مخالفت کرد.

اقتصاد مخالفت قاطع وزیر اقتصاد با افزایش نرخ بهره

محمد علی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس در خصوص مخالفت وزیر اقتصاد با افزایش نرخ بهره اظهار کرد: بر اساس مخالفت قاطع وزیر اقتصاد، افزایش نرخ بهره هر چند اندک در مقطع فعلی و افزایش نرخ سود در دستور کار نیست. تقاضای اوراق جانشین تقاضای سهام نیست.

 او بیان کرد: عملکرد صندوق‌ها در حوزه اوراق و سهام به دقت رصد می‌شود. روز سه شنبه خالص خرید آن‌ها ۲۱۳ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان بورس افزود: سازمان بورس این درخواست را از بانک مرکزی داشته است که به مانند بازار بین بانکی در راستای عملیات بازار باز، در بازار سرمایه و اوراق موجود در آن نیز ورود کند و نرخ‌ها متعادل شود تا آسیبی به بازار نرسد.

دهقان دهنوی در خصوص سهام عدالت تصریح کرد: سهام عدالت قطعا طوری سامان دهی می‌شود که آسیبی به بازار سرمایه وارد نشود و نهایت دقت در آن خواهد شد و جوانب کار سنجیده می‌شود.

مخالفت قاطع وزیر اقتصاد با افزایش نرخ بهره

 او بیان کرد: در مورد نرخ گذاری کالاها دیدگاه‌های بدنه دولت اعم از رئیس جمهور، وزیر صمت و وزیر اقتصاد پرهیز از نرخ گذاری دستوری است.

رئیس سازمان بورس افزود: سازمان بورس به عنوان حامی منافع سهامداران خرد تا آخر از موضوع حضور محصولات مختلف تولیدی در بورس کالا و پرهیز از نرخ گذاری دستوری دفاع می‌کند. این جزو وظایف ذاتی ماست.

او تصریح کرد:  در مورد پالایشی‌ها جلسات و نامه‌هایی برای ارسال سریع تر اطلاعات صورت‌های مالی صورت گرفته است. روش جدیدی که برای شرکت‌های پالایشی به کار گرفته می‌شود، محاسبه نرخ نفت بر اساس صادرات است که کمی زمان بر خواهد بود؛ ولی در نهایت به سود این صنعت است و دولت هم در پی تقویت سودآوری این صنعت خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر