|
کدخبر: 201502

اعلام وام‌های جدید شبکه بانکی

به تازگی مجموعه دولت و بانک‌ها از پرداخت وام‌های جدیدی می‌گویند، از وام با نرخ سود یک درصد تا وام 480 میلیون تومانی خرید مسکن و وام برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم می‌شوند.

این روزها دولت از وام‌های مختلفی می‌گوید و بانک‌‍‌ها اطلاعیه‌های آن را منتشر می‌کنند.

براساس قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ بانک‌ها مکلف هستند در همه شهرها به خانوارهایی که صاحب فرزند سوم به بعد شده یا می‌شوند و فاقد مسکن هستند، وام ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) پرداخت کنند. در واقع این افراد می‎توانند وام فرزند سوم دریافت کنند.

وام فرزند سوم که نوعی وام مشوق فرزندآوری است، دارای شرایط زیر است:

مبلغ وام در همه شهرها ۱۵۰ میلیون تومان

با نرخ سود چهار درصد به صورت قرض‌الحسنه

با بازپرداخت ۲۰ ساله

مبلغ هر قسط ۹۰۸ هزار تومان

وام ۴۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن

از دیگر طرح‌های حوزه وام مسکن افزایش سقف وام خرید مسکن است. بانک مرکزی طی مکاتبه‌ای با بانک مسکن،‌ افزایش سقف‌های تسهیلات ساخت و خرید مسکن، از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به بانک مسکن ابلاغ کرد.

به نحوی که متقاضیان دریافت وام زوجین در شهر تهران ۴۸۰ میلیون تومان وام می‌گیرند که شامل وام ۴۰۰ میلیون تومانی زوجین به‌علاوه وام ۸۰ میلیون تومانی جعاله است.

وام با سود یک درصد

بانک ملی نیز از طرح تسهیلاتی صدف برای اعطای وام به مشتریان خود خبر داده، براساس این طرح مردم می‌توانند از بانک ملی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومانی و با نرخ سود یک تا ۱۸ درصد دریافت کنند. در واقع به نظر می‌رسد که مردم بتوانند در این طرح وام با سود پایین بگیرند.

مبلغ این وام بین ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است، همچنین نرخ سود تسهیلات در این طرح از یک  تا ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی از ۱۲ ماه تا ۶۰ ماه است.

نکته جالب در این طرح این است که افراد با سپرده‌گذاری، پس از ۹ تا ۱۲ ماه می‌توانند ۷۰ درصد از میانگین سپرده خود را وام بگیرند که با نرخ سود یک درصد محاسبه می‌شود، اما باید این وام را ۱۲ ماهه به بانک برگردانند.

 

منبع: منیبان
  • ناشناس ارسالی در

    تا دوریال وام به طرف بدهند چند بار هملش می کنند چند تا ضامن چند تا پروند چند بار وام زمان طاغوت گرفتید پدر فرد را در می اورندحرف خوب می زنند عمل خیر

ارسال نظر