|
کدخبر: 200065

پرداخت وام جدید در دستور کار دولت

قیمت خرید و اجاره مسکن افزایش چشمگیری داشته است و مردم همیشه از اخباری که به مسکن مربوط می شود استقبال می کنند. در این میان کرونا هم بسیاری از مشاغل را با ضرر مواجه کرده است که دولت برای جبران ضرر و زیان کسب و کارها نسبت به پرداخت وام کرونایی اقدام کرده است.

 با آمدن کرونا به ایران بسیاری از کسب و کارها با مشکلات زیادی روبرو شد و دولت هم برای جبران این ضرر و زیان پیش امده نسبت به پرداخت وام به برخی مشاغل موافقت کرد.خبر وام کرونا  همیشه طرفداران خاص خود را دارد. روز گذشته  اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات ۱۲ درصد برای ۱۴گروه شغلی و همچنین تالارداران خبر داد. بر اساس اطلاعیه اتاق اصناف ایران و مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، فعالان ۱۴ گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی (شامل ۸۵۰ زیر رسته) که در ذیل به آن اشاره خواهد شد می‌توانند تا پایان آذر ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام تسهیلات ۱۲ درصدی ثبت نام کنند.

قیمت افسارگسیخته مسکن هم در این سالها بسیاری از مردم را نگران و از خانه دار شدن نا امیده کرده است و به همین دلیل   هر خبری که در مورد مسکن از طرف دولت اعلام می شود مردم از آن  استقبال  میکنند.رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی  روز جمعه  که رئیس جمهور را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی  می کرد در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهر طبس در پاسخ به دغدغه و درخواست آنان برای ساخت و تامین مسکن اظهار داشت: تمام افراد که مسکن اولی هستند و بند «ج» آنها قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

کسانی هم  که سهام عدات دارند روزانه پیگیر ارزش سهام خود هستند. ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز چهارشنبه (۱۷ شهریورماه)، ۰.۴ درصد افزایش یافت.ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۱۴۹ هزار تومان و ۲۶ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان رسید.ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز  ، شاخص کل  بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با سقوط شدید  40 هزار و 400 واحدی به کانال 1.4 میلیونی بازگشت و در سطح یک میلیون و 490 هزار واحد قرار گرفت.شاخص کل هم‌وزن نیز سرخپوش شد و با 13200 واحدی به 450 هزار و 59 واحد رسید.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر