|
کدخبر: 200816

جزئیات اختلال و حمله صبحگاهی به ارزهای دیجیتال

به نظر می‌رسد بلاکچین سولانا در چند ساعت گذشته با مشکل مواجه شده است و تولید بلاک در این شبکه متوقف شده است. از طرف دیگر شبکه آربیتروم راهکار لایه دوم اتریوم نیز با مشکل قطعی شبکه روبه‌رو شده است.

اقتصاد جزئیات اختلال و حمله صبحگاهی به ارزهای دیجیتال

داده‌های سول‌اسکن و سولانابیچ نشان می‌دهد آخرین بلاک این شبکه حدودا دو ساعت قبل تولید شده است.

بنیاد سولانا در توییتی این موضوع را با کاربران به اشتراک گذاشته و اعلام کرد:

شبکه اصلی سولانا با مشکل بی‌ثباتی متناوب (intermittent instability) مواجه شده است. این مشکل ۴۵ دقیقه قبل پیش آمده است و مهندسان ما در حال بررسی موضوع هستند.

بلاکچین سولانا با مشکل بی‌ثباتی متناوب مواجه شده است

کیف پول فانتوم که روی شبکه سولانا راه‌اندازی شده است در توییتی به این مشکل اشاره کرد و اعلام کرد فانتوم و سایر برنامه‌ها برای اتصال به این شبکه با مشکل مواجه شده‌اند.

آنتونی یاکو ونکو مدیر عامل آزمایشگاه سولانا ولیدیتورهای این شبکه را به گروه تشکیل داده شده در شبکه اجتماعی دیسکورد فرا خواند.

بنیاد سولانا در توییت دیگری نوشته است:

ازدحام شبکه منجر به عدم سرویس‌دهی آن شده است. مهندسان ما در حال رفع این مشکل هستند. ولیدیتورها برای یک ریستارت احتمالی در حال آماده شدن هستند.

یکی از دلایل احتمالی بروز این مشکل، برگزاری یک عرضه اولیه صرافی (IDO) است که گمان می‌رود تقاضای مشارکت در این عرضه اولیه منجر به این حادثه شده است. یکی دیگر از دلایل احتمالی آن، کمبود حافظه RAM پایین ولیدیتورها به‌خصوص ولیدیتورهایی با رم ۱۲۸G باشد. (غیر رسمی)

این خبر با توجه به به‌روزرسانی‌های بنیاد سولانا و مدیر عامل آن در آینده به‌روز خواهد شد.

مشکل ایجاد آمده در شبکه آربیتروم

در توییتی که توسط تیم توسعه آربیتروم منتشر شده است آمده است که این راهکار لایه دوم اتریوم نیز با مشکل مشابهی مواجه شده است. در این توییت آمده است:

ما (آربیتروم) هم‌اکنون با قطعی شبکه آربیتروم‌وان مواجه شده‌ایم. تیم ما در حال بررسی این موضوع است و اخبار آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

حمله ناموفق به اتریوم

یک حمله ناموفق به شبکه اتریوم در دقایقی پیش باعث شد چند نود این شبکه با مشکل مواجه شوند اما به سایر شبکه آسیبی نرسد.

ماریوس ون در ویجن، یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم در توییتی عنوان کرد حمله‌کننده یک زنجیره (با اثبات کار غیرمعتبر) به طول تقریبی ۵۵۰ بلاک منتشر کرده است. به این معنی که به جای آنکه این بلاک‌ها بر اساس قوانین زنجیره بلوکی اتریوم استخراج شوند، این بلاک‌ها به دلخواه ایجاد و به شبکه ارسال شده است.

اکثر نودهای شبکه اتریوم با توجه به اینکه گواه اثبات کار این بلاک‌ها معتبر نبوده است آنها را نپذیرفته‌اند. با این حال تعدادی از نودهای شبکه که از کلاینت Nethermind استفاده می‌کنند، این نسخه جعلی زنجیره را پذیرفته‌اند.

شبکه اصلی اتریوم هم‌اکنون بر شبکه ساختگی غالب شده است به این معنی که طول بلاک‌های ایجاد شده آن بیشتر است. در نتیجه نودهای تحت تاثیر این حمله به بلاکچین اصلی بازگشته‌اند.

ماریوس ون در ویجن در ادامه اعلام کرد:

یک دلیل دیگر که نشان می‌دهد تنوع کلاینت‌ها، اتریوم را قوی‌تر خواهد کرد. نیازی به هیچ اقدام فوری از جانب نودها نیست.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها