|
کدخبر: 196428

این ۵ ارز‌ دیجیتال انرژی کمتری مصرف می‌کنند

بیت کوین در سراسر جهان به دلیل مصرف زیاد انرژی مورد موشکافی قرار گرفته است و چین و شرکت های اندکی اقدامات شدیدی را انجام داده اند.

اقتصاد این ۵ ارز‌ دیجیتال انرژی کمتری مصرف می‌کنند

بیشتر استخراج بیت کوین با کمک نیروگاه های زغال سنگ انجام می شود ، ردپای کربنی که از خود به جای می گذارد عظیم است. خوشبختانه چندین رمزارز با مصرف انرژی بالا وجود دارد که می توان به عنوان جایگزینی برای بیت کوین روی آنها سرمایه گذاری کرد. همچنین ، این رمزارزها رو به افزایش هستند و یک فرصت سرمایه گذاری اولیه بزرگ را تشکیل می دهند. این لیستی از پنج رمزارز با مصرف بهینه انرژی است.

Bitcoin Latinum

بیت کوین لاتینوم یکی از کم مصرفترین رمزارزها است که براساس ایدئولوژی بیت کوین ساخته شده است. با این حال ، به جای الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work) ، Bitcoin Latinum از اثبات سهام استفاده کرد ، که به نودها نیاز دارد تا تراکنش استخراج ارزهای جدید را تایید کنند.

بیت کوین لاتینوم (LTNM) یک فورک نسل بعدی بیت کوین است که سبزتر ، سریعتر و ایمن تر از بیت کوین است. LTNM قصد دارد سرعت تراکنش سریعتر ، هزینه های کمتر و امنیت بهتر را در چندین بازار با رشد زیاد از جمله رسانه ، مخابرات ، بازی و رایانش ابری به ارمغان بیاورد.

Nano

نانو با ۰.۰۰۰۱۱۲ کیلووات ساعت در هر تراکنش دارای یکی از کوچکترین ردپاهای انرژی در اکوسیستم کریپتو است. نانو به استخراج متکی نیست و از فرآیندی استفاده می کند که نیاز به انرژی کم دارد و به آن کمک می کند تا بدون هیچ کارمزدی تراکنشهای سریع انجام دهد.

نانو یک چالش نسبتاً جدید در اکوسیستم رمزارز است که به جذابیت آن می افزاید. به خاطر تراکنشهای سریع و بدون هزینه اش یکی از گزینه های ایده آل برای سرمایه گذارانی است که می خواهند با معامله و فروش این کوین در بازارهای مختلف درآمدی سریع کسب کنند.

Cardano

کاردانو به استخراج توکن های جدید متکی است ، اما از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده نمی کند. در عوض ، کاردانو از یک مدل PoS سازگار با محیط زیست استفاده می کند که برای هر تراکنش فقط به یک ماینر تصادفی نیاز دارد. Cardano (ADA) برادرِ شبکه Ethereum است و در حال حاضر ۵۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

با وجود این که در حال حاضر ارزش بازار پایینی دارد ، کاردانو محبوبیت زیادی کسب کرده است و می تواند با خود ETH رقابت کند.

Ripple

ریپل یکی از سبزترین رمزارزها در زمان کنونی است. یک آلت کوین است و تنها ۰.۰۰۷۹ کیلووات ساعت در هر تراکنش مصرف می کند ، که یکی از کمترین مقادیر در کل صنعت است. ریپل توکن ها را استخراج نمی کند بلکه به پروتکلی متکی است که شبکه خود را برای اعتبار تراکنش ها با هم متحد می کند. اگر اکثریت با اعتبار تراکنش موافق باشند ، تأیید و ثبت می شود.

Hedera Hashgraph

HBAR یک عضو جدید است و از همان رویکرد عدم استخراج مانند Nano برای ارائه تراکنشهای سریع با هزینه کم استفاده می کند. این ارز دیجیتال در حالی که جدید است ، از حمایت شرکت های مختلف مانند گوگل ، آی بی ام ، بوئینگ و دیگر شرکت های Fortune ۵۰۰ برخوردار شده است.

Hedera همچنین با انجام ۶.۵ میلیون تراکنش از کل تراکنش های روزانه شبکه اتریوم پیشی گرفت.

اینها برخی از کم مصرفترین رمزارزهای موجود در بازار هستند. همه این ارزها چندین مزیت منحصر به فرد دارند که سرمایه گذاران می توانند با توجه به اولویتهای خود در مورد آنها تصمیم گیری کنند. تراکنشهای پرهزینه و کند به آرامی منسوخ می شوند و زمان آن فرا رسیده است که همه سوار واگن سبز شوند.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها