|
کدخبر: 193845

بزرگترین عرضه اولیه سال انجام شد!

روز گذشته مورخه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ بزرگترین عرضه اولیه سال ۲۰۲۱ در کشور چین انجام شد و دومین اپراتور بزرگ چین با نام چایناتلکام، عرضه اولیه شد. درباره این عرضه اولیه بیشتر بخوانید.

اقتصاد بزرگترین عرضه اولیه سال انجام شد!

چایناتلکام که بزرگترین ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت در چین و سومین اپراتور تلفن همراه در جمهوری خلق چین می باشد، روز گذشته مورخه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ سهام خود را در بورس چین عرضه اولیه کرد.

این عرضه اولیه موجب شد تا توجه ۲۰ شرکت سرمایه‌گذار استراتژیک نیز به این نماد جلب شود. شرکتهایی نظیر هوآوی، DBAPP، بیلی‌بیلی همگی سهام چایناتلکام را خریداری کردند.

گفتنی است چایناتلکام قبل از آن که در بورس چین عرضه اولیه شود، در بورس نیویورک نام خود را جهت عرضه اولیه ثبت کرده بود که به دلیل تعلیق در اواخر ژانویه و اتهاماتی که اداره امنیت ملی آمریکا به این شرکت در ماه می زد، از فهرست شرکت‌های آماده عرضه این بورس خارج شد.

به هر حال هر آنچه بود سهام چایناتلکام در بورس چین عرضه اولیه شد و قیمت هر سهم این شرکت در عرضه اولیه روز گذشته با رشدی ۴۴ درصدی به ۴٫۵ یوان رسید. این عرضه اولیه به عنوان بزرگترین عرضه اولیه جهان در سال ۲۰۲۱ به ثبت رسید.

راشاتودی گزارش داد، طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت شرکت چایناتلکام منتشر شده، این شرکت بیش از ۱۱.۹ میلیون سهم خود را به فروش رسانده و به این وسیله در روز اول عرضه سهام خود ۵۴.۲ میلیارد یوآن (۸.۳۶ میلیارد دلار) سرمایه جمع‌آوری کرده است. این ۱۲ درصد از آن‌چه تخمین زده شده بود بالاتر است. پس از این عرضه اولیه ارزش هر سهم شرکت ۱۶.۳۴ درصد بالاتر رفته و به ۵.۲۷ یوآن رسید.

عرضه اولیه سهام چایناتلکام چند روز پس از آن انجام شد که این شرکت در گزارش عملکرد نیمه اول امسال خود اعلام کرد درآمد آن با جهشی ۲۷.۲ درصدی روبرو شده است. سود خالص شرکت در نیمه اول امسال به ۱۷.۷ میلیارد یوآن جهش کرد و درآمد آن به ۲۱۹ میلیارد یوآن رسید.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها