|
کدخبر: 193353

حال خوب بورس ادامه‌دار خواهد بود؟

برزنی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص بازار سرمایه و رشد آن افزایشی و ادامه دار بوده و البته نوسانات هم در بازار وجود دارد.

نصرالله برزنی افزود: اعلام برنامه‌های اقتصادی دولت سبب ایجاد نگاه مثبت نسبت به آینده شده و همین امر سبب رونق بازار سرمایه شده است.

وی ادامه داد: علاوه برعامل ذکر شده به خاطر تورم ایجاد شده هم، سود شرکت‌ها افزایش پیدا کرده و قیمت سهام شرکت‌ها بالا رفته و به همین دلیل رشد بازار سرمایه ادامه‌دار شده است.

برزنی افزود: یکی از عواملی که در این روزها به رشد بازار سرمایه کمک کرده اقبال سرمایه‌گذاران به این بازار برای خرید سهام بوده و افزایش تعداد خریداران نیز قیمت سهام را بالا می‌برد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: خوش بینی نسبت به آینده از طرف خریداران و هر عاملی که به رونق و ثبات اقتصادی کمک کند زمینه ساز رشد بازار سرمایه است.

وی با بیان اینکه رشد بازار سرمایه ادامه‌دار خواهد بود افزود: اینکه رشد این بازار تا کی ادامه دارد قابل پیش بینی نیست، زیرا در بازار نوسان وجود دارد و نوسان جزء اصلی بازار سرمایه است.

برزنی گفت: حجم معاملات در بازار سرمایه نشان می‌دهد که نقدینگی تازه‌ای به این بازار وارد شده، زیرا حجم معاملات در شرکت بورس از روزی سه هزار میلیارد تومان به رقمی حدود نه هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و این یعنی ورود منابع جدید به بازار سرمایه.

وی در خصوص ناامیدی سرمایه‌گذاران از بازارهای رقیب بازار سرمایه افزود: اصولاً سرمایه‌گذاران به بازاری وارد می‌شوند که رونق در آن شروع شده و رشدش ادامه‌دار است.

برزنی گفت: بازار سرمایه در حال حاضر سود بیشتری به سرمایه‌گذاران اعطا می‌کند.

وی در خصوص یکی دیگر از عوامل رشد بازار سرمایه افزود: سال گذشته بازار رمز ارزها با کاهش شدیدی روبرو بود و بخشی از سرمایه‌گذارانی که به این بازار وارد شده بودند از این بازار ناامید شده و دوباره به بازار سرمایه بازگشته‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ناامنی در بازارهایی، چون بازار رمزارزها که ممکن است اصل سرمایه را نابود کند سبب شده که نقدیگی مجدداً به بازار سرمایه برگردد.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها