|
کدخبر: 192787

هویت خالق بیت‌کوین افشا شد

تحلیلگر ارشد بلومبرگ مدعی شد که از هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو مطلع است.

اقتصاد هویت خالق بیت‌کوین افشا شد

اریک بالچوناس(Eric Balchunas) ، تحلیلگر ارشد ETF از بلومبرگ مدعی شد که به احتمال زیاد هویت ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) در زندگی واقعی را یافته است.

آقای بالچوناس درتوییتی اعلام کرد که بر اساس تمام داده هایی که درباره ی شخص ساتوشی، خالق افسانه ای بیت کوین ، مطالعه کرده است ،با برنامه نویس کامپیوتر، Hal Finney رابطه دارد. وی یکی از اولین حامیان بیت کوین شناخته می شود که به بهبود شبکه BTC کمک کرده و با ناکاموتو از طریق ایمیل در ارتباط بوده و اولین معامله بیت کوین خود در سال ۲۰۰۹(۱۳۸۸) با او انجام داده است.

Finney در سال ۲۰۱۴(۱۳۹۳) هنگامی که ۵۸ ساله بود به دلیل بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک درگذشت. آخرین مدرکی که به نظر می رسد آقای بالچوناس را متقاعد کرده است که Finney ، ساتوشی است ، اسکرین شاتی از یک پیام انجمنی که در سال ۱۹۹۳ ارسال شد، است.

در آن متن ،Finney در مورد ایده ی “کارت های معاملاتی ارز دیجیتال” صحبت کرده است ، اساساً آنچه امروزه به عنوان NFT (توکن غیر مثلی) می شناسیم.

طی چند سال گذشته ، “اشخاص” دیگری برای شخصیت واقعی ساتوشی ناکاموتو مطرح شده است. یکی از آنها ، آدام بک (Adam Back) ، مدیرعامل Blockstream ، بود.

البته ، برخی از افراد خود را ساتوشی ناکاموتو معرفی می کنند. مشهورترین آنها دانشمند کامپیوتر و کارآفرین استرالیایی کریگ رایت( Craig Wright) است که از سوی اینفلوئنسرهای ارز دیجیتال از جمله ویتالیک بوترین تحت تعقیب قانونی قرار گرفت. آقای بوترین علناً به اظهارات رایت درباره ادعایش شک کرد و او را کلاهبردار خواند.

 

منبع: هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها