|
کدخبر: 192078

این شرکت‌های بورسی افزایش سرمایه می‌دهند

در ۲ روز اخیر چند شرکت بورسی از مراحل افزایش سرمایه خود در سایت کدال خبر دادند. در این گزارش به بررسی چند اطلاعیه افزایش سرمایه در سامانه کدال می‌پردازیم.

اقتصاد این شرکت‌های بورسی افزایش سرمایه می‌دهند

براساس اطلاعات مندرج در سامانه کدال، آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت معدنی املاح ایران با نماد شاملا، شرکت صنعتی مینو با نماد غصینو، شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با نماد پترول، شرکت صنعتی کیمیدارو با نماد دکیمی، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با نماد بفجر و شرکت بانک پاسارگاد با نماد وپاسار (پاسارگاد) و شرکت ملی سرب و روی ایران با نماد فسرب اعلام شد و همچنین مهلت استفاده از حق تقدم وحافظ و مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام دابور نیز اعلام گردید.

پیشنهاد افزایش سرمایه ۴۳۴ درصدی وپاسار

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت بانک پاسارگاد از مبلغ ۶۵۵۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور افزایش سقف تسهیلات، بهبود نسبت کفایت سرمایه و سایر نسبت‌های مرتبط و افزایش فعالیت‌های بانکی که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه گردید.

مهلت استفاده از حق تقدم وحافظ

 بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه حافظ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ ۱۲۲۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۵۰۰۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۳۷۸۰۰۰ میلیون ریال)، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ لغایت تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ تعیین شده است.

پیشنهاد افزایش سرمایه ۴۲۱ درصدی بفجر

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت فجر انرژی خلیج فارس از مبلغ ۶۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۹۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور بهبود و اصلاح ساختارمالی و اهرم کل شرکت، کاهش هزینه مالی و افزایش سودآوری شرکت، بهبود نسبت مالکانه و رقابت پذیری شرکت در صنعت و بازار سرمایه که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه دکیمی

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت صنعتی کیمیدارو از مبلغ ۵۷۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور اصلاح ساختار سرمایه و بدنبال جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت، بهبود نسبت مالکانه و سایر نسبت‌های بدهی که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۸۰ درصدی پترول

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

سرمایه فعلی: ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال

تعداد سهام قابل انتشار: ۴۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سهم

ارزش اسمی هر سهم: ۱۰۰۰ ریال

مبلغ افزایش سرمایه: ۴۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال

منبع تأمین افزایش سرمایه: ۴۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال از محل سایر اندوخته‌ها.

موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج انجام شده

مجوز افزایش سرمایه غصینو

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت صنعتی مینو (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

سرمایه فعلی: ۴۳۱۸۷۴۹۰۰۰۰۰۰ ریال

تعداد سهام قابل انتشار: ۵۶۸۱۲۵۱۰۰۰ سهم

ارزش اسمی هر سهم: ۱¡۰۰۰ ریال

مبلغ افزایش سرمایه: ۵۶۸۱۲۵۱۰۰۰۰۰۰ ریال

منبع تأمین افزایش سرمایه: ۵۶۸۱۲۵۱۰۰۰۰۰۰ ریال از محل سود انباشته.

موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام دابور

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت داروسازی ابوریحان از مبلغ ۶۰۰۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۹۰۰۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۳۰۰۰۰۰ میلیون ریال)، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۰ لغایت تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ می‌باشد.

پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۲۱ درصد شاملا

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت معدنی املاح ایران از مبلغ ۸۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور به منظور جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در اجرای پروژه تولید سولفات پتاسیم و کلرید کلسیم، پروژه نمک تصفیه و تامین ماشین الات سنگین بهره برداری از معادن که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۰ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

اظهارنظر حسابرس برای افزایش سرمایه ۳۳۴۱ درصدی فسرب

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة شرکت ملی سرب و روی ایران مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۳۲۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۱۰۸۲¡۱۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی ارائه گردید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها