|
کدخبر: 192053

پیش بینی نهایی از روند بورس

عمیدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: روند بازار سرمایه تا پایان تابستان، صعودی می‌شود البته همه چیز به برجام، بستگی دارد.

هومن عمیدی اظهار داشت: در حال حاضر جو عمومی بازار، مثبت است و تهدیدی برای بازار سرمایه وجود ندارد؛ میزان نقدینگی در بازار بورس تقریباً شش هزار میلیارد تومان است بنابراین فعلا مشکلی در رابطه با نقد شوندگی در بازار وجود ندارد.

وی افزود: البته سهامداران و سرمایه‌گذاران منتظر سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جدید هستند تا ببینند بحث‌های مهمی از جمله وضعیت برجام‌ چگونه پیش می‌رود و صنایع و محصولات تولیدی شرکت‌ها در حوزه‌های متفاوت مثل خودرو، سیمان، فولاد و....چگونه نرخ گذاری می‌شود.

کارشناس بازار بورس و سرمایه عنوان کرد: از سوی دیگر چشم سهامداران و تقریباً تمام فعالان اقتصادی به مذاکرات برجام است و باید ببینیم تیم مذاکره کننده جدید با چه سیاستی پیش می‌رود؛ آیا در ادامه رویکرد قبلی یا با راهکارهای جدید وارد فضای مذاکرات خواهد شد و این هم جزو مواردی است که بازار منتظر است تا تکلیف مذاکرات و بحث برجام مشخص شود.

وی ادامه داد: این فضا باعث شده که سرمایه گذاران بلندمدت و اقتصادی تا حدودی خویشتنداری کنند و سرمایه گذاری‌های کلان خود را در بازار انجام ندهند، این فضای انتظار با تعیین تکلیف موارد فوق پایان می‌یابد؛ در آن صورت می‌توانیم جهت اصلی بازار را پیش‌بینی کنیم.

عمیدی تصریح کرد: در حال حاضر شاخص در محدوده ۱۴۰۷ واحد است که عدد مطلوبی است و به نظر می‌رسد اصلاحی در راه بازار وجود نداشته باشد؛بازار می‌تواند در همین محدوده با نوسانات خیلی کم یا با شیب کمی مثبت راه خود را ادامه دهد تا در مواردی که اشاره شد تعیین تکلیف نهایی صورت بگیرد.

کارشناس بازار بورس با اشاره به تثبیت نرخ دلار در کانال ۲۵ هزار تومان عنوان کرد: به نظر من جهت کلی بازار سرمایه مثبت است و مسیر را تا ۱۷۵۰ واحد بدون مشکل می‌بینم؛ پیش‌بینی می‌شود به زودی شاهد رشد بازار تا انتهای تابستان باشیم و این حرکت بازار می‌تواند بازدهی خوبی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه حتماً باید با دانش و تخصص همراه باشد و مردم باید از سرمایه‌گذاری در نمادهای پر از ابهام یا مواردی که شرایط بنیادی خوبی ندارد و فقط با جریان نقدینگی مورد توجه قرار می گیرد، پرهیز کند؛ سهامداران در این قضیه هوشیار باشند و شرایط را مانند سال قبل نکنند.

عمیدی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بنیادی بسیار ارزشمند است و ارزش بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد، تصریح کرد: وقتی به در همه نمادها تقاضا ایجاد می‌شود مشخص است که بدون تحلیل، سرمایه‌گذاری انجام شده است درحالیکه شرکت‌های خوب زیادی وجود دارند که باید شناسایی شوند و روند سودآوری آنها را بررسی کرد و با توجه به سناریوهایی که در این راه وجود دارد می‌توان سرمایه گذاری خوبی را انجام داد.

منبع: بازار

ارسال نظر