|
کدخبر: 190229

خوردن هویج هم آرزو شد

اصفهان نایب رئیس اول اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان گفت: امروز بازار سیاه هویج در اصفهان و کشور ایجاد شده و عرضه این محصول بسیار کم و قیمت آن در سطح عمده فروشی بالای ۱۵ هزار تومان است.

اقتصاد خوردن هویج هم آرزو شد

محمدصادق ریاحی درباره قیمت بالای میوه و سبزی در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نوسانات نرخ ارز و دلار، صادرات محصولات کشاورزی برای کشاورز نسبت به عرضه داخلی صرفه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کیوی بر روی درخت با قیمت ۱۶ هزار تومان سلف خری می شود، گفت: به غیر از آن کیوی مشمول هزینه های مختلفی همچون سردخانه، سبد، سورتی، کارگر و... می شود، بنابراین با توجه به این هزینه ها به دلیل اینکه بازار داخلی جوابگو نیست، باغدار تمایل به صادرات محصول خود دارد.

نایب رئیس اول اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان همچنین با اشاره به اینکه بی آبی و خشکسالی نیز موجب افزایش قیمت میوه و سبزی در بازار شده است، گفت: افزایش قیمت کود و سم، بذر، دستمزد کارگران، هزینه بار و... موجب گرانی میوه و سبزی در بازار شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در میدان میوه و تره بار اصفهان گلابی با ۴۵ هزار تومان بالاترین قیمت میوه و انگور با ۱۰ هزار تومان پایین ترین قیمت را دارند که این محصولات در سطح خرده فروشی به تبع بالاتر عرضه می شوند.

ریاحی همچنین تاکید کرد: متاسفانه امروز بازار سیاه هویج در اصفهان و کشور ایجاد شده و عرضه این محصول بسیار کم و در حال حاضر قیمت آن در سطح عمده فروشی بالای ۱۵ هزار تومان است.

وی دلیل ایجاد بازار سیاه هویج را کم آبی و خشکسالی و کشت نشدن این محصول عنوان کرد و گفت: به دلیل شرایط موجود سطح زیر کشت هویج کاهش یافته و از سوی دیگر به دلیل شیوع کرونا و توصیه پزشکان تقاضا برای خرید این محصول افزایش یافته است.

نایب رئیس اول اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان با تاکید بر اینکه امروز در بازار میوه و سبزی کمبود نداریم و تنها درگیر گرانی هستیم، گفت: اگر تقاضا مردم برای خرید میوه و سبزیجات همانند گذشته بود، به نوعی با قحطی مواجه بودیم، اما با توجه به قیمت بالای محصولات کشاورزی مردم قدرت خرید ندارند.

وی تاکید کرد: امروز به دلیل کم آبی سطح زیر کشت بسیاری از محصولات کشاورزی کاهش یافته است، از سوی دیگر مخارج تولید محصولات کشاورزی بالا رفته و کارگری که قبلا روزانه با ۸۰ هزار تومان کار می کرد، امروزه درخواست حقوق بالای ۲۵۰ هزار تومان را دارد، همچنین کرایه بار حدود یک میلیون و نیم به بالای ۵ میلیون تومان افزایش یافته است که این هزینه ها به طور قطع بر قیمت تمام شده میوه و سبزی اثرگذار است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها