|
کدخبر: 190105

اختصاصی گسترش‌نیوز:

دلالی ازدواج به سبک چینی ها!

رونمایی از اپلیکیشن همسریابی همدم باعث جلب توجهات گسترده به این اپلیکیشن ایرانی شده است.

اقتصاد دلالی ازدواج به سبک چینی ها!

همزمان با تصویب طرح صیانت از حریم کاربران در فضای مجازی و راه اندازی اپلیکیشن های متناظر با نمونه های خارجی در کشور، از اپلیکیشن همسریابی همدم با حضور رئیس مجلس بهره برداری شد. راه اندازی این اپلیکیشن در گام نخست، باعث جلب توجهات به این نمونه چارچوب‌ دار از سری اپلیکیشن هایی که به دوست یابی معروف هستند، شده است.

اپلیکیشن سازی به سبک چینی ها!

بررسی عملکرد این اپلیکیشن به لحاظ فرهنگی و اقتصادی از این جهت حائز اهمیت است که نمایندگان پیگیر طرح صیانت از حریم کاربران فضای مجازی، آن چنان بر کاربست اپلیکیشن های مشابه داخلی در کشور تاکید دارند که تنها راه ظهور و بروزشان را نه در مسیر قابت با مشابهات خارجی بلکه از مسیر مسدودسازی اپ های خارجی دارند. در این اپلیکیشن بسته های مختلف حاوی پروفایل های مشتمل بر قد و وزن و تحصیلات و شغل افراد از ۴۰ هزار تا ۹۶ هزار تومان به فروش می رسد. موسسه تبیان به عنوان نهادی که به بودجه دولتی متصل است.

سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد بالادستی موسسه تبیان، بیش از ۳۶۵ میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد با این حال، دست به واسطه گری مالی برای ازدواج زده است. البته الگوی اپلیکیشن های همسریابی به کشور چین باز می گردد. برای آپشن های موجود در اپلیکیشن های خود تا ۱۵ هزار دلار هم پروفایل های ارائه شده برای ازدواج را تدارک می بینند.

درآمد سرشار همدم در وقت های اضافه!

تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر این برنامه را نصب کرده‌اند. اگر همه کسانی که این اپلیکیشن را نصب کردند، بتوانند، بسته ۳۰ تایی پروفایل های حاوی گزینه های ثبت نام کرده برای ازدواج را خریداری کنند، سود حاصل از فروش بسته‌ ها حدود ۵ میلیارد تومان می‌ شود. البته درآمد این موسسه از فروش بسته ها به هیچ عنوان ثابت نیست. از این جهت که الزاما همه افرادی که تا حالا این برنامه را نصب کرده‌ اند موفق به استفاده از آن نشده‌ اند و همه آن ها پروفایل های حداکثری را خریداری نمی کنند و ممکن است بسته‌ های ارزان تر را تهیه کنند.

اپلیکیشن_همدم.jpeg۲

اگر فرض را بر این بگذاریم که ۴۰ هزار نفر از این برنامه استفاده می‌کنند و دست‌کم یک بسته ۱۰ تایی خریده باشند، این موسسه از این راه، بیش از ۱/۵ میلیارد تومان درآمد داشته است! اما اگر کاربری تعداد گزینه‌های بیشتری بخواهد باید پول بیشتری هم پرداخت کند! یکی از کابران می‌گوید برای بسته ۳۰ تایی حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است.

 سازندگان این برنامه در پاسخ به مشکلات ناشی از نصب این برنامه برای کاربران نوشته‌اند، ترافیک نصب این برنامه بالاست.

نیاز به معرف برای دیدن پروفایل ها!

بعد از اینکه کابران به پولی شدن معرفی گزینه‌ ها انتقاد کردند، سازنده این برنامه در جواب برای آنها نوشته است: پنج معرفی اول که نزدیک‌ ترین افراد از لحاظ ویژگی‌ های مختلف به شما هستند، به صورت رایگان معرفی می‌ شود. بعد از آن جهت جلوگیری از «سخت گیری و تنوع‌ طلبی» نیازمند پرداخت برای خرید بسته هستید. البته باید به این نکته توجه داشت که کاربران بعد خرید یک بسته، می‌ توانند بسته بعدی را هم بخرند!

این در شرایطی است که استفاده از اپلیکیشن های وی چت، تانگو و بی تاک در گذشته و چت روم هایی همانند یاهو مسنجر و نیمباز در دو دهه گذشته، همواره رایگان بوده و افراد بدون نیاز به پرداخت پول یا محدودیت در تعداد گزینه های روبرو اقدام به ارتباط گیری با افراد مختلف می کردند و بسیاری از این ارتباط گیری ها هم منجر به ازدواج شده است. از این رو، بسیار بعید به نظر می رسد که در روزهای آینده این اپلیکیشن با اقبال عمومی مواجه شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها