|
کدخبر: 189816

قیمت طلا به کدام سو می رود؟

انس جهانی به دلیل تعطلیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز با نوساناتی همراه بود و در کنار کاهش قیمت دلار با کاهش قیمت همراه شد.

اقتصاد قیمت طلا به کدام سو می رود؟

رشد سکه در ۱۰ روز اخیر با افزایش قیمت دلار و اونس طلا همسان نبوده است و همین موضوع موجب شده است که حباب این فلز گران بها نیز پله پله بیشتر شود. بعدازظهر روز شنبه فاصله ارزش بازاری و ذاتی فلز گران بهای داخلی به ۴ درصد رسید. در حالی که ارزش ذاتی سکه زیر ۱۱ میلیون و در محدوده ۱۰ میلیون و۹۷۰ هزار تومان قرار داشت، در بازار با قیمت بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شد. افزایش حباب از نگاه برخی معامله گران به معنای احتمال رشد بیشتر قیمت فلز گران بهای داخلی است.

تحلیل‌گران بازار سکه باور دارند تا زمانی که این فلز گران بها بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد، رغبت به خرید در بازار بیشتر خواهد بود. با این حال، دیروز عصر فلز گران بهای داخلی از محدوده ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و در بازار امروز با کاهش قمیت دلار قیمت سکه وطلا نیز با کاهش همراه بود. با این حال تمایل به خرید به اندازه‌ای در بازار بالا بوده است که در گزارش اتفاق عجیب در بازار طلا آماده است طلا برخلاف قاعده بازار ایران و جهان حرکت می‌کند! فعالان بازار طلا می‌گویند با وجود شروع تعطیلات تابستانه بازار جهانی و ایام سوگواری محرم در بازار ایران، قیمت طلا رو به صعود است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر هم به تجارت‌نیوز خبر می‌دهد که برخلاف هرسال بازار ایران در آستانه ماه محرم شلوغ‌تر از همیشه است و خرید طلا از سوی مردم رونق گرفته است.

محمد کشتی‌آرای البته پیش‌بینی کرد در این هفته سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و طلا در محدوده یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان است.

چشم بازارها به سکه طلا

قیمت سکه در ۶ روز کاری ۱۰ درصد رشد داشته است برخی اعتقاد دارند سکه لید بازار ها شده است.

سکه امامی لیدر بازارها در مردادماه شده است. قیمت سکه از ابتدای این ماه نزدیک به یک میلیون تومان(نزدیک به ۱۰ درصد) افزایش یافته است و به دنبال رشد این فلز گران بها، دلار و شاخص کل بورس نیز با سرعت افزایشی شده اند. افزایش ۱۰ درصدی قیمت سکه در ۶ روز کاری اتفاق افتاده است. لیدری سکه را حتی در سطح بازدهی نیز می توان مشاهده کرد. به عنوان مثال، دیروز فلز گران بهای داخلی حدود ۳ درصد رشد کرد،‌حال آنکه سهم دلار نزدیک به ۶ دهم درصد افزایش بود و شاخص کل بورس نیز حدود ۶/۲ درصد تقویت شد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر