|
کدخبر: 187790

بازارهای نگران، در انتظار دولت جدید

پس از اینکه معاون سیاسی وزارت خارجه به طور رسمی اعلام کرد که مذاکرات وین در دولت بعدی دنبال می‌شود، عملا نشان می‌دهد کار احیای برجام در این دولت به نتیجه نرسیده و موکول به دولت بعد شده است.

اقتصاد بازارهای نگران، در انتظار دولت جدید

بازارهای منتظر در روز پایان تیرماه، با یک چالش اساسی روبه‌رویند. با نزدیک شدن به روزهای آغازین دولت جدید به ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، ابهامات کم کم کنار میرود و ترکیب دولت با تغییرات جدی و اساسی، چهره جدیدی به خود میگیرد. البته همسو با سیاست‌های احتمالی دولت در عرصه اقتصاد که با خوش بینی اغلب بازارها مواجه است، همچنان انتظار برای تعیین تکلیف نهایی در این باره موج میزند.

با این وصف بازارها علاوه بر پیگیری سیاست‌های اقتصادی دولت جدید، مسئله مهم مذاکرات وین در قالب احیای برجام را که تضمین‌کننده رفع تحریم هاست، به دقت رصد می‌کنند. این رویداد اما به مانند روی کارآمدن دولت جدید ابراهیم رئیسی اگرچه با انتظار همراه است اما یک چالش و نگرانی را در بازارها به‌وجود آورده است.

پس از اینکه معاون سیاسی وزارت خارجه به طور رسمی اعلام کرد که مذاکرات وین در دولت بعدی دنبال می‌شود، عملا نشان می‌دهد کار احیای برجام در این دولت به نتیجه نرسیده و موکول به دولت بعد شده است. این در حالی است که سیاست‌های برجامی در دولت جدید قطعا متفاوت از دولت حسن روحانی خواهد بود. در چند روز گذشته هم اخبار جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین، امریکا قصد دارد سناریوی تشدید تحریم‌ها را دوباره در پیش گیرد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها