|
کدخبر: 147746

احتمال ریزش قیمت دلار در آینده ای نزدیک

قیمت دلار در حال نزدیک شدن به نقطه ای است که کف حیاتی به شمار می رود با عین حال سه نشانه می گوید روند قیمت دلار نزولی است.

اقتصاد احتمال ریزش قیمت دلار در آینده ای نزدیک

بیشتر نشانه ها حکایت از ادامه افت دلار در ابتدای روز پنج شنبه می کنند؛ قیمت این ارز در معاملات پشت خطی تهران و هرات، حتی پس از اینکه اعلام شد، آمریکا تحریم های جدیدی را بر روی برخی نهادها و اشخاص های ایرانی اعمال کرده است، دچار افت بیشتری شد. مساله ای که نشان می داد بازار تا حدی حساسیت خود به اخبار تحریمی دوران ترامپ را از دست داده است و بیشتر بر مبنای امیدهای آینده نسبت به تغییر شرایط تحریمی، موقعیت فروش را برای خود تعیین کرده است.

در کنار این، گفته می شد که معامله گران در بازار حواله درهم نیز حاضر به فروش این ارز زیر محدوده ۶ هزار و ۸۰۰ تومانی شدند. مجموع این سه نشانه، یعنی افت دلار در معاملات پشت خطی بازار تهران، بازار هرات و کاهش نرخ حواله درهم، خبر از آن می دهند که بازار اسکناس آمریکایی ممکن است در ابتدای روز سه شنبه به سوی کف حیاتی ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی حرکت کند.

رفتار-دلار

اهمیت نقطه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای بازار دلار

دلار در اوایل آذرماه، در نقطه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی مورد حمایت واقع شد و پس از آن حتی تا بالای ۲۶هزار تومان نیز صعود کرد. برخی از تحلیل گران فنی باور دارند که شکست این کف حیاتی، امواج جدیدی از فروش دلار را به بازار سرازیر خواهد کرد. در مقابل، برگشت از آن، می تواند امیدهای افزایشی های بازار را فعال نگه دارد. در واقع می توان گفت، بخشی از معامله گران منتظر بودند که واکنش قیمت دلار به این نقطه را مشاهده کنند. اگر دلار بتواند پیش از رسیدن به نقطه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی تغییر جهت دهد، بسیاری از نوسان گیران شوکه خواهد شد و احتمال دارد که به سرعت از موقعیت فروش به موقعیت خرید وارد شوند.

نزول اساسی قیمت درهم

نرخ حواله درهم روز سه شنبه از سطح ۶ هزار و ۹۵۰ تومانی پایین تر رفت؛ از دست دادن این مرز کافی بود که فروشندگان در بازار داخلی فعال تر شوند. افت روز چهارشنبه موجب شد که تحلیل گران فنی عدد طلایی درهم برای روز پنج شنبه را تا ۶هزار و ۸۸۰ تومان پایین ببرند، امری که سیگنال نزولی دیگری به بازار ارسال می کرد؛ آنچه احتمال افت دلار را تقویت بیشتری کرد، رفتن درهم به کانال ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی در معاملات پشت خطی بود، چرا که بازار پیش از شروع عدد طلایی خود را از دست داد. اگر درهم بتواند به بالای عدد طلایی ۶ هزار و ۸۸۰ تومانی بازگردد، دلار نیز بالای سطح ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی باقی خواهد ماند و خبری از نزول بیشتر نخواهد بود.

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    هیچ کاهشی در کار نیست این کاهش از طرف فل انی برای جمع آوری دلار مردم است

ارسال نظر