|
کدخبر: 186156

اختصاصی گسترش نیوز:

فوری/ دلار و سکه ارزان شد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، ۲۳ تیرماه) در بازار تهران با کاهش ۱۱۰ هزار تومان و دلار در حدود ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

اقتصاد فوری/ دلار و سکه ارزان شد

در ساعت ۱۴ امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۱۱۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۵ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۵۳۰ هزار تومان شد. همچنین هر اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۸۱۴ دلار و ۶۳ سنت قیمت خورد.

قیمت سکه در آغاز سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود که به‌تدریج روند نزولی را شروع کرد تا به بهای ۹ میلیون تومان رسید. از نیمه اردیبهشت‌ماه، به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت در کانال ۱۰ میلیون تومان در نوسان بوده است.

مهمترین رویداد درخصوص بازار سکه و طلا، حذف ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده است. براساس این قانون از این پس، مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت طلا اخذ شده و دیگر از اصل طلا کسر نمی‌شود. این قانون قرار است از ۶ ماه آینده اجرا شود.

پیش بینی می‌شود با اجرای قانون حذف مالیات برارزش افزوده، صنعت طلا مجدد در کشور رونق یابد و در واقع این قانون به مصرف‌کننده برای خرید طلا کمک می‌کند.

ریزش ۵۰۰ تومانی دلار

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (چهارشنبه، ۲۳ تیرماه) با ۴۸۹ تومان کاهش نسبت به روز گذشته به رقم ۲۴ هزار و ۲۶۰ تومان رسید.

قیمت فروش یورو در ساعت ۱۴ امروز با ۳۵۴ تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۲۹ هزار و ۳۷ تومان رسید.

امروز قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۷۷۹ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۴۶۲ تومان بود.

علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۴ هزار و ۱۸۴ تومان و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۴۰۳ تومان اعلام شد.

نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۵۶۵ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۸۲۴ تومان اعلام شد.

همچنین در سامانه نیما در معاملات دیروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۴۹۱ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۲ هزار و ۴۲۸ تومان معامله شد.

دلار از هشتم خردادماه وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و در این فاصله به سوی کانال ۲۴ هزار تومان خیز برداشت، اما دوباره کاهش یافت و در کانال ۲۳ هزار تومانی در نوسان بود تا اینکه شنبه هفته گذشته وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد و رشد آرام قیمتی را ادامه داد و به کانال ۲۵ هزار تومانی نیز وارد شد اما دوباره به قیمت ۲۴ هزار تومان عقب نشینی کرد.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    عمو هر وقت دلار شد 3500 تومان سکه یک م یلیون دویست ارزون شده

  • رضا ارسالی در

    خبر رسیده که دولت روحانی تمام موفق د تمامی تحریمها را بردارد و الان بیش از 10 میلیارد دلار خشک تا نخورده بلوکه شده زاپن و کره در را ایران است هر کسی تا سه روز دیگه دلارها و سکه هاشو نفروشه میگن یک ریال هم پول نمیکنه سریع ثروتتون را به باد بدین تا دولت روحانی جمع کنه سه روز بعد میفهمید کیر شدید

  • ناشناس ارسالی در

    دلار بیست هزاری قبل انتخابات ۲۰ تومن بود شد ۲۵ طلا ۸۰۰ هزار تومن بود شد ۱۰۷۰۰۰۰ تومن الان دلار ۲۴ تومنه و طلا ۱۰۴۰۰۰۰ هز ار تومن کجاش چیزا ارزون شده؟؟؟ باید بده زیر ۸۰۰ هزار تا بفهمیم ارزون شده این سیا ست غلط بالابردن صدر شدی و پایین آوردن ۲۰ درصدی رو بیارید کنار شکر و لوازم خانگی خودرو مسکن و خوراکی ها شوینده ها همش گرو ن شد توی دوره رئیسی پس وعده هاش چی شد نک نه نعوذبالله قسم دروغ خورده؟؟؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها