|
کدخبر: 186963

این بازار حیاتی دیگر مشتری ندارد

همزمان با کاهش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز در بازار نزولی شده تا جایی که طی ۱۰ روز گذشته قیمت سکه ۲۵۰ هزار تومان ارزان شده است.

اقتصاد این بازار حیاتی دیگر مشتری ندارد

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر، اظهار داشت: درحالی که قیمت اونس جهانی ۵ دلار افزایش داشته ولی روند کاهشی قیمت ارز در بازار داخلی موجب کاهش قیمت طلا و سکه شده است.

وی تأکید کرد که هم اکنون بازار با رکود شدیدی مواجه شده و داد و ستدها متوقف است؛ علت این امر هم تصوری است که در بین مردم و بازاری ها برای کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی وجود دارد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به اینکه تقاضا برای خرید طلا و سکه به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: حباب سکه به زیر ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است درحالی که در هفته قبل حباب سکه بالای ۳۰۰ هزار تومان بود.

کشتی آرای تأکید کرد: قیمت ارز تحت تاثیر مذاکرات و آزادسازی منابع مالی، شیب ملایم نزولی پیدا کرده و چون انتظار بر کاهش قیمت ارز است، خرید و سرمایه گذاری روی ارز و سکه کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه قیمت ها در ۱۰ روز اخیر نزولی بوده و سکه ۲۵۰ هزار تومان کم شده است، افزود: هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۵۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر