|
کدخبر: 186662

قیمت طلا کاهشی شد + جزییات

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۹۵ درصد کاهش به ۱۸۱۲ دلار و ۵ سنت رسید.

اقتصاد قیمت طلا کاهشی شد + جزییات

در حالی که تقویت دلار موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شده است، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و از بالاترین رقم های یک ماه اخیر که در روز پنجشنبه به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۹۵ درصد کاهش به ۱۸۱۲ دلار و ۵ سنت رسید. قیمت طلا در این هفته شاهد رشد حدودا ۰.۳ درصدی بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز نیز ۰.۷۷ درصد کاهش به ۱۸۱۵ دلار رسید.

شاخص ارزش دلار‌ در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی این هفته شاهد افزایش قابل توجهی بود و هزینه خرید طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند را بالا برد.

دانیل گالی‌تحلیلگر موسست تی دی‌سکیوریتیز در این باره گفت، ناتوانی طلا در منتفع شدن زیاد از کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا نشان می دهند که قیمت طلا ممکن است باز هم کاهش یابد. وی افزود: «افزایش تقاضا برای خرید فیزیکی طلا به ویژه از سوی بازار چین و خریدهای بانک های مرکزی می تواند کاهش قیمت طلا را محدود سازد.»

اوایل هفته گذشته جرومی پاول رئیس فدرال رزرو تصریح کرده بود که بانک مرکزی آمریکا به سیاست حمایتی خود ادامه می دهد.

این سخنان موجب افزایش قیمت طلا به بالاترین رقم یک ماه اخیر در روز پنجشنبه شد. به گفته فیلیپ استریبل تحلیلگر بازارهای مالی،نامشخص بودن وضعیت موج جدید ویروس کرونا در آمریکا ممکن است فدرال رزرو را ناگزیر سازد تا سیاست انبساطی خود را برای مدت طولانی تری‌تداوم ببخشد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر