|
کدخبر: 176840

سیگنال های مهم بازار طلا / مردم فعلا معامله نمی کنند!

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: مذاکرات وین، انتخابات و تعطیلات اخیر موجب کاهش قابل توجه داد و ستد‌ها در بازار طلا شده و به همین خاطر ما با نوعی رکود در بازار مواجه هستیم.

اقتصاد سیگنال های مهم بازار طلا / مردم فعلا معامله نمی کنند!

«محمد کشتی آرای»اظهار داشت: با توجه به شروع تعطیلات چند روزه، بسیاری از افراد از جمله برخی از کسبه بازار طلا زودتر به تعطیلات رفته و امروز به همین خاطر ما با کاهش معاملات و داد و ستد مواجه بودیم.

وی افزود: هرچند قیمت اونس جهانی نزدیک به ۱۰ دلار کاهش داشت و این کاهش باعث شد که مقداری قیمت‌ها افت داشته باشد، اما به‌خاطر ثبات در بازار ارز و کم شدن تعداد معاملات تغییرات قابل توجهی در قیمت‌ها رخ نداده است؛ در مجموع قیمت‌ها همچون قیمت‌های دیروز است و اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است.

این فعال بازار طلا بیان‌داشت: قیمت‌ها در طول هفته افزایش داشت، اما به‌طور کلی بازار جذابیت سرمایه گذاری خود را از دست داده و مردم نیز مقداری چشم به نتیجه انتخابات و مذاکرات وین دوخته‌اند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در توضیح این موضوع گفت: چشم‌انداز مذاکرات مثبت است، اما تا زمانی که در عمل به نتیجه نهایی نرسد و پول وارد بازار نشود، قیمت ارز تغییری نخواهد کرد و بر بازار طلا نیز اثر نخواهد داشت.

کشتی‌آرای در مورد اثر انتخابات نیز گفت: در ایران تصور عامه مردم بر این است که پس از انتخابات تغییرات چشمگیری انجام می‌شود و ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد یا سیر نزولی به خود بگیرد، به همین دلیل معاملات متوقف شده و تقاضا بسیار کاهش یافته است، یعنی با نوعی رکود روبه‌رو هستیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها