|
کدخبر: 184650

مالیات بر ارزش افزوده کمر طلافروشان را می شکند؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: اخیراً رئیس جمهور ابلاغ کرده که طلا هم از ارزش افزوده معاف شده اما تا زمانی که بخشنامه نشود قانون سازمان امور مالیاتی بر اساس همان دستورالعمل قبلی کار می‌کند.

اقتصاد مالیات بر ارزش افزوده کمر طلافروشان را می شکند؟

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درمورد گلایه طلافروشان از روند اجرای مالیات بر ارزش افزوده گفت: اینکه الان بگوییم درمورد این نوع مالیات همه مسائل ساماندهی پیدا کرده حرف درستی نیست.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده ایرادات و اشکالاتی داشت که خوشبختانه قانونگذاران متوجه شدند و الان هم در حال اصلاح آن هستند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارکرد: طلایی که هر گرمش حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تومان است با اجرت، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود و لذا ارزش افزوده ۹ درصدی برای یک گرم طلا در این وضعیت تحریم‌ ها و غیره خیلی سنگین است.

محمدولی در رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه ما حدود هشت سال بود که از دولت و سازمان امور مالیاتی و نمایندگان مجلس حل این معضل درخواست می‌کردیم افزود: خوشبختانه بالاخره پذیرفتند و مجلس هم مصوب کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: اخیراً شنیدم رئیس جمهور ابلاغ کرده که طلا هم از ارزش افزوده معاف شده اما تا زمانی که بخشنامه نشود قانون سازمان امور مالیاتی بر اساس همان دستورالعمل قبلی کار می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها