|
کدخبر: 184346

حضور پررنگ مهاجران افغان در بازار ارز / ماجرا چیست؟

در بازار ارز دیروز نکاتی که به چشم می خورد که در روزهای قبل برجسته نبود. اولین اتفاق به بازگشت صف های سهمیه ای در بازار برمی گشت و دیگر به حضور همسایگان افغان برای فروش ارز در بازار بود.

اقتصاد حضور پررنگ مهاجران افغان در بازار ارز / ماجرا چیست؟

نکته اول: در اولین روز برگشت صف های سهمیه ای به دلیل شکاف قیمت دلار در صرافی ملی و بازار برخی معامله گران از یک کلاهبرداری جدید در بازار سخن می گفتند.معامله‌گری که می‌خواست از کارت ملی فرد ناشناسی برای خرید دلار سهمیه‌ای استفاده کند، با واریز وجه ۶۰ میلیون به حساب این فرد، در همان لحظه پول از حساب برداشت شد و سر معامله‌گر کلاه رفت.

نکته دوم: بازار ارز در روزهای نیمه تعطیل شاهد یک گروه عرضه کننده جدید است. حضور مهاجران افغان در بازار و عرضه ارز کمی از رکود بازار کاسته است. پرس و جو از معامله گران درباره پررنگ شدن این حضور با دو گمانه همراه است. اول جنگ افغانستان و پیشروی طالبان باعث شده تا مهاجرت مهاجران افغانستانی به ایران زیاد شود آنها برای نیازهای روزانه خود نیاز دارند دلار را تبدیل به ریال کنند. اما گروهی دیگر اشاره می کنند که ارز تبادل از سوی اکثر مهاجران کرون سوئد است و این مسئله می‌تواند بخاطر تعطیلی سوئد در روزهای کنونی باشد از این رو برخی مهاجران که از سوئد به ایران برای دیدن اقوامشان مهاجرت کرده اند در حال تبدیل این ارز به ریال هستند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر