|
کدخبر: 184131

ترس در بازار دلار

رسیدن قیمت دلار به دو نقطه می تواند برای معامله گران علامت مهمی تلقی شود. اما در بازار ارز یک نکته جالب وجود دارد آنها از ثبات در بازار بیش از نزول قیمت دلار می ترسند.

اقتصاد ترس در بازار دلار

دو نقطه برای معامله گران بلندمدت دلار اهمیت زیادی دارد. بر اساس صحبت های فعالان ارزی، برای معامله گرانی که قصد خرید دلار برای مدت درازی را دارند، محدوده ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان، نقش حیاتی را بازی می کند. به باور این دسته، شکست مقاومت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان موجب خواهد شد که بخشی از خریداران بلندمدت وارد بازار شوند، ولی خریدهای بزرگ خود را تا از دست دادن مقاومت ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی به تعویق خواهند انداخت.

در مقابل، برای معامله گران کاهشی، نقطه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی قیمت دلار اهمیت زیادی دارد. بر اساس صحبت های فعالان، تا زمانی که اسکناس آمریکایی بالای این نقطه نوسان می کند، خبری از فروش های سنگین وجود نخواهد داشت. یکی از بازیگران باتجربه بازار عنوان می کرد که با از دست رفتن حمایت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی قیمت دلار احتمال افت اسکناس آمریکایی در مرحله اول تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان وجود خواهد داشت و در مرحله بعدی، حمایت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومانی فعال خواهد شد.

هراس از ثبات بیشتر از نزول

به باور بازیگران باتجربه بازار یکی از عواملی که موجب شده است خریداران بلندت مدت با قدرت وارد بازار ارز نشوند،‌ هراس از ثبات قیمت هاست. در واقع در شرایط کنونی انتظار نزول اسکناس آمریکایی تاحد زیادی کاهش پیدا کرده است ولی بخشی معامله گران احتمال می دهند قیمت تا انتهای سال نوسان معناداری را تجربه نکند. آن ها به دلیل هراس از همین خواب پول است که با تمام توان در موقعیت خرید قرار نمی گیرند. با این حال، تثبیت بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان و در مرحله بعد محدوده ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان، این دسته را دست به کار خواهد کرد. دیشب معامله گران تلاش کردند که مرز ۲۵ هزار تومان را حفظ کنند و همین مساله موجب شد کمی انتظارات افزایشی فعال شود ولی در صورتی که اخبار مثبتی درباره مذاکرات هسته ای منتشر شود،‌محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان نیز پایدار نخواهد بود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر