|
کدخبر: 184068

دلار ۳۴ هزار تومانی در راه است؟

یک کارشناس اقتصادی، به تشریح تاثیر برجام روی بازار ارز پرداخت.

اقتصاد دلار ۳۴ هزار تومانی در راه است؟

احمد حاتمی‌یزدی در کلاب‌هاوس درباره بازار ارز اظهار داشت: تاثیر برجام بر بازار ارز با هیچ یک از عوامل دیگر قابل مقایسه نیست.

وی افزود: حل شدن برجام به معنای افزایش درآمد نفتی ما در آینده خواهد بود که کسری بودجه را در آینده به حداقل و یا صفر می‌رساند و در نتیجه با حل شدن برجام برای تامین کسری بودجه به چاپ اسکناس و تزریق نقدینگی نیاز پیدا نخواهیم کرد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم افزایش نقدینگی را کنترل کنیم، تورم را نیز کنترل کرده‌ایم و در صورتی که تورم کنترل شود، نوسانات نرخ ارز نیز به حداقل خواهد رسید.

 حاتمی‌یزدی تصریح کرد: اگر برجام به نتیجه برسد، به تعبیر من نرخ ارز خیلی پایین تر از وضعیت فعلی خواهد بود؛ چراکه با به نتیجه رسیدن برجام، منابع ارزی بیشتری در دسترس دولتمردان قرار خواهد گرفت که موجب کنترل افزایش نقدینگی خواهد شد و کسری بودجه را نیز تامین خواهد کرد و از طرف دیگر فعالیت اقتصادی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی هر دو با توافقات هسته‌ای رونق پیدا خواهد کرد.

وی متذکر شد: در مقابل اگر برجام حل نشود همه عوامل دیگر مانند تشکیل کابینه و عضویت در اف‌ای‌تی‌اف در اثر افزایش نرخ ارز موثر خواهد بود و در چنین وضعیتی افزایش نرخ ارزدیگر حد و مرز نخواهد داشت؛ به این معنا که دلار را به ماکزیمم سال ۹۹ یعنی ۳۴ هزار تومان و یا بالاتر از آن خواهد رساند.

 

منبع: خبر آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    وقتی همه می دانند که برجام چه منافعی دار د پس چرا در جهت به نتیجه رسیدن آن تلاش ل ازم را نمی کنند و چرا بعضیها در مسیر پآن سنگ اندازی کرده و مخالفت می کنند؟

  • معلم بازنشستگان ارسالی در

    ینی رای دادیم آقای رییسی که گرونترش کنن ایشون؟ دستتون درد نکنه سید خوب هوای براد رات و هم دینی هاتو داشتی مرحبا :)

ارسال نظر