|
کدخبر: 183133

تزریق نقدینگی حقیقی به بورس پس از ۲۵ هفته

پس از ۲۵ هفته میانگین ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد.

اقتصاد تزریق نقدینگی حقیقی به بورس پس از ۲۵ هفته

شاخص کل بورس پایتخت در هفته اخیر در تمام روزها صعودی بود و در پایان هفته شاخص کل ۴۳ هزار و ۸۶۱ واحد بالا‌‌تر از هفته قبل ایستاد و در نیمه کانال ۱.۲ میلیونی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۷ هزار و ۲۹۹ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحدی قرار گرفت.

بورس1

شاخص کل در آخرین روز هفته ۸ هزار و ۴۰۵ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۴۳ هزار و ۸۶۱ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۳.۶ درصد شود.

روند شاخص کل هم ‌وزن

در پایان هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن ۴ روز صعودی داشت و تنها در روز دوشنبه کاهش یافت. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۷ هزار و ۲۹۹ واحد بالا‌تر ایستاد و به رقم ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحد رسید و بازدهی مثبت ۱.۹ درصدی را ثبت کرد.

بورس2

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز چهارشنبه بود که ارزشی معادل ۸ هزار و ۴۵۶ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۲۱ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۱ هزار و ۶۲۱ تومان بود که نسبت به رقم ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیاردی هفته پیشین، افت ۱۱ درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۶ هزار و ۷۹۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۵ هزار و ۸۶ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۳۳ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۷ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان بود که در روز یک‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۶ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان بود.

افت ۲۴ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر هزار و ۹۶ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۳۶۲ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۲۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌چهار‌شنبه برمی‌گردد که ۹۰۵ میلیارد تومان بود.

کاهش ۷ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۵۲۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۳۹ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۷ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۶۹۸ میلیارد تومان بود که در روز یک‌‌شنبه ثبت شد و بدین ترتیب مازاد عرضه بازار در روز یکشنبه به کمترین رقم در ۹۳ روز کاری گذشته از ۲۰ بهمن سال ۹۹ تا کنون رسید. همچنین پایین‌ترین رقم به روز دو‌شنبه برمی‌گردد که ۴۱۶ میلیارد تومان بود.

ورود پول حقیقی

در هفته اخیر به استثنای روز سه‌شنبه در باقی روزها شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. در مجموع کل هفته ۶۳۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین هفته ورود پول حقیقی ۱۲۶ میلیارد تومان بود. این نخستین هفته معاملاتی بورس تهران پس از ۲۵ هفته کاری است که میانگین ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت می‌شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها