|
کدخبر: 182412

نبرد طلا و دلار در افزایش قیمت

امروز بازار طلا به رغم کاهش جزیی ارزش اونس جهانی تحت تاثیر رشد نرخ ارز، برخلاف دیروز روند افزایشی در پیش گرفته و طلا حدود ۲۵هزار و سکه امامی ۲۰۰هزار تومان گران شده است.

اقتصاد نبرد طلا و دلار در افزایش قیمت

روز گذشته با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات ارزش اونس طلا و همچنین کاهش ۲۰۰تومانی قیمت دلار، بهای طلا و سکه با اندکی کاهش همراه شد اما تغییر روند بازار ارز و افزایش قیمت دلار به ۲۴۸۰۰تومان باعث شد بهای طلا و سکه نسبت به دیروز گران شود، این در‌حالیست که با شروع کار بازار‌های جهانی ارزش اونس نسبت به آخرین معاملات حدود ۳دلار هم کاهش یافته است.

بر همین اساس امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار نسبت به دیروز ۷۰هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار حدود ۱۶هزار تومان، سکه امامی و طرح قدیم به ترتیب ۲۰۰ و ۱۵۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی هم ۵۰هزار تومان افزایش یافت.

حالا با رشد قیمت‌ها از روز شنبه، فعالان بازار طلا از تغییر تقاضا و حجم داد‌وستد‌ها خبر می‌دهند؛ به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش تقاضای هیجانی همزمان با رشد قیمت‌ها اتفاق طبیعی است چرا که در این شرایط عده‌ای انتظار دارند که روند صعودی بازار ادامه‌دار خواهد بود و به همین دلیل با اطمینان بیشتری وارد بازار می‌شوند.

محمد‌ولی همچنین پیش‌بینی کرده که افزایش یا کاهش چشمگیری در قیمت طلا و سکه نخواهیم داشت و این حد از نوسان با توجه به رشد نرخ ارز منطقی است، از طرفی با توجه به اینکه اونس جهانی تغییرات چندانی ندارد به نظر نمی‌رسد افزایش قیمت بیشتری در انتظار طلا و سکه باشد و حتی درصورتی که بازار ارز به شرایط هفته پیش بازگردد شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا پا‌به‌پای دلار خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه ۷تیر ماه ۱۴۰۰

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده در سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۷۱۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است.

نیم سکه هم امروز با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار هم چهار میلیون و ۶۱۵هزار و طلای ۱۸عیار گرمی یک میلیون و ۶۵هزار تومان اعلام شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها