|
کدخبر: 179219

واکنش بانک مرکزی به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه

بانک مرکزی در واکنش به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در نامه‌ای به این قوه ضمن تاکید بر اهمیت موضوع پرونده‌های ابربدهکاران بانکی، تشکیل این پرونده‌ها را نتیجه پیگیری‌های کمیته فرادستگاهی مطالبات غیرجاری بانک‌ها که از سال ۱۳۹۳ در بانک مرکزی تشکیل شده است، دانست.

اقتصاد واکنش بانک مرکزی به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه

این بانک با ارسال نامه‌ای به قوه قضائیه با اشاره به تاریخچه و علل تشکیل کمیته فرادستگاهی مطالبات غیرجاری بانک‌ها، فرآیند طرح و بررسی پرونده‌های بدهکاران بانکی را تشریح کرد.

براساس اعلام بانک مرکزی کمیته فرادستگاهی از نمایندگان دستگاه‌های مختلف شامل بانک مرکزی، دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، وزارتخانه‌های اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات کشور، دادستانی کل کشور، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، سازمان ثبت اسناد، نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات سپاه تشکیل شده است.

بانک مرکزی در این نامه، فرآیند طرح و بررسی پرونده‌ها از نقطه آغازین در کمیته تا ارجاع آن به مراجع قضایی را به همراه اقدامات گسترده کمیته یاد شده در ارتباط با یکایک پرونده‌های بدهکاران کلان بانکی و برگزاری جلسات متعدد و مستمر در بانک مرکزی را برای حل مشکلات موجود در مسیر وصول مطالبات از آنها تشریح کرد و دستاوردهای موجود را ثمره همکاری سازمان‌ها و نهادهای عضو و نتیجه اهتمام ویژه همه اعضای کمیته از جمله نمایندگان قوه قضاییه دانست.

بانک مرکزی با ذکر این نکته که تعامل مناسب و نزدیک بانک مرکزی و قوه قضاییه در سطح مقامات ارشد دو نهاد زمینه نیل به توفیقات فراوانی را فراهم آورده است نسبت به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه و نادیده گرفتن زحمات و اقدامات شبانه‌روزی بانک مرکزی، شبکه بانکی کشور و سایر سازمان‌ها در این زمینه که موجب نگرانی مردم نسبت به عملکرد دستگاه های مسئول را فراهم می کند، گله کرد.

این بانک از تمام دست‌اندرکاران و مسئولان خواسته است تحت تاثیر فضای انتخاباتی کشور از طرح مطالبی که با عملکرد واقعی دستگاه‌های مسئول در قوای مجریه وقضاییه تطابق نداشته و موجب دلسردی و تکدر خاطر خدمتگزاران واقعی نظام می‌شود، پرهیز کنند.

بانک مرکزی در پایان تاکید کرد روز گذشته جلسه هفتگی کمیته فرادستگاهی مصمم‌تر از قبل و طبق روال معمول با حضور همه اعضا تشکیل و موضوعات مربوط به پرونده چند بدهکار کلان بانکی، پیشرفت‌های به دست آمده در امر وصول آنها و نهایتاً برنامه آتی برای ادامه کار بررسی و تصمیم لازم اتخاذ شد.

سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته به جزییات و روند رسیدگی قضایی پرونده‌های ۱۱ ابربدهکار بانکی که در مناظره سوم توسط عبدالناصر همتی در اختیار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی قرار ‌گرفت، اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی تاکنون در مورد پرونده‌های رسیدگی شده مکاتبه‌ای با قوه قضاییه نداشته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر