|
کدخبر: 178823

رسود خیره کننده مالک اتریوم از دوج کوین

ویتالیک بوترین با سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار دلاری در دوج‌کوین به مدت سه سال ۴/۳ میلیون دلار سود کسب کرده است.

اقتصاد رسود خیره کننده مالک اتریوم از دوج کوین

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم گفت: او بیش از ۴ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار دلاری سود کسب کرده است. دوج‌کوین در دسامبر سال ۲۰۱۳ ایجاد شد و از محبوبیت سگ شیبا اینو استفاده کرد. در ابتدا این سکه‌ها فقط برای سرگرمی بودند اما بعدها رشد قابل توجهی کردند.

 «آن اوایل مردم دوج‌کوین را جدی نمی‌گرفتند و من به این فکر می‌کردم که چطور می‌خواهم به مادرم توصیح دهم که ۲۵ هزار دلار روی دوج‌کوین سرمایه‌گذاری کردم؟ اما مطمئنا این سرمایه‌گذاری یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های عمرم بود.»

پس از رای‌گیری سال ۲۰۱۹ که بنیانگذار اسپیس‌ایکس را به عنوان مطلوب‌ترین مدیرعامل فرضی پروژه در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد علاقه ایلان ماسک به دوج‌کوین متوقف شد.

بوترین گفت: «در پایان سال ۲۰۲۰ ایلان ماسک در مورد دوج‌کوین صحبت کرد و این موضوع باعث افزایش ارزش بازار دوج‌کوین شد. وقتی دوج‌کوین از ۰/۰۰۸ دلار به ۰/۰۷ دلار افزایش یافت ارزش بازار بسیار بالا رفت.»

 او در ادامه گفت: «من بلافاصله با دوستام تماس گرفتم و به آن‌ها گفتم که بهتر است دوج‌کوین را بفروشند. من نیمی از دارایی دوج‌کوین خودم را فروختم و سودم را به خیریه GiveDirectly اهدا کردم. چند ساعت بعد قیمت به شدت کاهش پیدا کرد و به ۰/۰۴ دلار بازگشت»

بوترین گفت: «بعد از فروش نیمی از دوج‌کوین خود در سقف قیمتی احساس می‌کردم یک تاجر شگفت‌انگیزم تا اینکه قیمت به یکباره به نیم دلار رسید»

با فرض اینکه بوترین ۵۰ درصد دوج‌کوین خود را نگه داشته باشد در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون دلار دوج‌کوین دارد.

 «تبدیل شدن دوج‌کوین به این پدیده بزرگ و محقق کردن چنین سودی هیچ وقت قابل پیش‌بینی نبود.»

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر