|
کدخبر: 178177

اخذ حقوق ورودی واردات تولیدات نهاده‌های تولید و دارو

آن طور که معاون فنی گمرک ایران می‌گوید طی مصوبات اخیر و ابلاغ وزیر اقتصاد، حقوق ورودی واردات نهاده‌های تولید و دارو در انتهای تشریفات گمرکی اخذ خواهد شد که عاملی موثر در تسریع و تسهیل روند واردات و ترخیص این اقلام است.

اقتصاد اخذ حقوق ورودی واردات تولیدات نهاده‌های تولید و دارو

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران در رابطه با مصوبه اخیر هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در راستای تجارت خارجی توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: با پیشنهاد گمرک ایران مصوب شد تا نسبت به تسهیل و رفع موانع واردات نهاده‌های تولید از طریق پرداخت حقوق ورودی در انتهای تشریفات گمرکی اقدام شود.

ارونقی در مورد چرایی صدور چنین مصوبه‌ای یادآور شد: در جریان واردات، دریافت حقوق ورودی در ابتدا انجام و بعد از آن واردکننده امکان اظهار کالا و طی فرآیند تشریفات گمرکی را دارد که این امر بدلیل عدم تمکن مالی برخی از صاحبان کالا یا زمان بر بودن فرآیند تودیع حقوق ورودی، باعث طولانی شدن زمان ترخیص مواد اولیه دارو، دارو و یا اقلام مرتبط با تولید می‌شد؛ از این رو پیشنهاد پرداخت حقوق ورودی در انتهای تشریفات گمرکی، برای این اقلام وارداتی از سوی گمرک ایران مطرح شده است.

وی افزود: بر این اساس گمرک ایران در مورد واردات نهاده‌های تولید از جمله مواد اولیه، کالاهای واسطه ای، ماشین‌آلات، تجهیزات و لوازم یدکی و همچنین دارو و مواد اولیه دارویی، حقوق ورودی را در انتهای تشریفات گمرکی دریافت خواهد کرد.

به گفته این مقام مسئول در گمرک ایران، مصوبه مربوطه از سوی وزیر اقتصاد به گمرک ایران ابلاغ شده و به زودی در دستور کار گمرکات اجرایی قرار می‌گیرد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر