|
کدخبر: 161797

ماجرای همکاری گمرک و بانک مرکزی چیست؟

معاون پشتیبانی گمرک برخی تغییرات در وصول حقوق ورودی را ابلاغ کرد، بر این اساس نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالای وارداتی به استثنای کالاهای اساسی دارو و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در سال ۱۴۰۰ برمبنای نرخ روزانه سامانه ای تی اس میباشد.

اقتصاد ماجرای همکاری گمرک و بانک مرکزی چیست؟

بر اساس ابلاغیه گمرک ایران، حقوق ورودی واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار به ۱۲ درصد افزایش یافته و تقریبا دو برابر شده است. از سوی دیگر حقوق ورودی خودروهای سواری که در مهلت مقرر ثبت سفارش و مراحل قانونی آن طی شده باشد حداقل ۸۶ درصد ارزش گمرکی آن تعیین شده است.

در بند دیگر این ابلاغیه امده است، مبلغ ریالی حقوق ورودی کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکند.

این در حالی است که در سال جاری نرخ چهار درصد حقوق گمرکی برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی به یک درصد کاهش یافته و برای سایر کالاها نیز دو درصد اعلام شده است.

همچنین در دیگر تغییر اعمال شده قیمت دلار محاسبه ارزش گمرکی کالای وارداتی به استثنای کالاهای اساسی دارو و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در سال ۱۴۰۰ در همه موارد از جمله محاسبه حقوق ورودی براساس نرخ ارز اعلام شده بانک مرکزی- نرخ سامانه مبادله الکترونیکی- در روز اظهار و مطابق ماده ۱۴ قانون امور گمرکی اعلام شده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها