|
کدخبر: 176521

آخرین تغییرات قیمت طلا و بیت کوین (۱۱ خرداد)

دامنه نوسان قیمتی رمزارزها با اعمال محدودیت‌های قانونی و کاهش سفته بازی افت کرد، این در حالی است که بانک مرکزی هندوستان محدودیت فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را کاهش می‌دهد.

اقتصاد آخرین تغییرات قیمت طلا و بیت کوین (۱۱ خرداد)

قیمت طلا در نتیجه صعود بازدهی اوراق قرضه ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا به بالای مرز حساس ۱.۶ درصد، تغییرات مثبتی که در آغاز معاملات ثبت کرده بود را پس گرفت.

در حالی که دامنه نوسان در بازار ارزهای دیجیتال به واسطه اعمال محدودیت‌های قانونی کاهش یافته است، بانک مرکزی هند از بانک‌های این کشور خواسته که فعالیت شرکت‌های مرتبط با رمزارز را متوقف نکنند.

عبور بازدهی اوراق از مرز ۱.۶ درصد و واکنش طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی، معاملات روز سه‌شنبه را با قیمت حوالی ۱۹۱۱ دلار آغاز کرد، تا ۱۹۱۶ دلار افزایش یافت سپس افت کرد و در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه عصر به وقت ایران در حوالی ۱۹۰۸ دلار نوسان می‌کرد. تغییرات شاخص دلار منفی بود و شاخص دلار زیر ۹۰ قرار دارد، اما بازدهی اوراق ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت و بالای مرز حساس ۱.۶ درصد قرار گرفت. قرار گرفتن بازدهی اوراق قرضه خزنه‌داری بالای مرز حساس احتمالا در افت قیمت طلا بعد از صعود تا ۱۹۱۶ دلار موثر بود.

تغییرات قیمتی بیت کوین و اتریوم

بیشترین قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ هزار و ۸۹۷ دلار و کمترین قیمت آن ۳۵ هزار و ۹۶۱ دلار گزارش می‌شود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه عصر در حوالی ۶۷۸ میلیارد دلار قرار دارد. تغییرات قیمتی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود، اما بازدهی هفتگی این ارز دیجیتال منفی است.

دومین ارز دیجیتال مهم دنیا یعنی اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بین ۲ هزار و ۴۸۷ دلار و ۲ هزار و ۷۴۰ دلار نوسان داشت و سرمایه بازار این ارز دیجیتال حدود ۲۹۹ میلیارد دلار است. اتریوم در ۲۴ ساعت و هفت روز گذشته تغییرات مثبت قیمتی را به ثبت رسانده است.

کاهش دامنه نوسان ارزهای دیجیتال

دامنه نوسان قیمت ارزهای دیجیتال پس از افت فراگیر قیمتی کاهش یافته است. تحلیل‌گران علت این امر را اعمال محدودیت‌های قانونی که بر بازار ارزهای دیجیتال اعمال شده عنوان می‌کنند و معتقدند که چون تنظیمات قانونی جدید مقدار سفته‌بازی را کاهش داده دامنه نوسان قیمتی نیز به تبع آن افت کرده است. رئیس بانک ژاپن نیز اعلام کرد که عمده مبادلات ارزهای دیجیتال به منظور سفته‌بازی انجام می‌شود.

تسهیل محدودیت‌ها علیه رمزارزها در هندوستان

بانک مرکزی هندوستان هم اعلام کرد که بانک‌ها نباید جلوی شرکت‌های مرتبط با رمزارزها را بگیرند و تحلیل‌گران معتقدند این امر می‌تواند مقدمه‌ای برای کاهش محدودیت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال باشد و احتمال دارد رمزارزهای مهم به این امر واکنش مثبت نشان دهند.

تحلیل‌گران معتقدند با وجود این خبر که احتمال تقویت قیمت‌ها در هفته‌ها و ماه‌های آتی را زیاد می‌کند، همچنان در ورود به بازار رمزرزها باید محتاطانه رفتار کرد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها