|
کدخبر: 175076

بررسی بازدهی بازارها / حجم معاملات دلار کاهش یافت + نمودار

صبح چهارم خرداد ۱‍۴۰۰ شایعاتی در مورد لیست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وجود داشت.

اقتصاد بررسی بازدهی بازارها / حجم معاملات دلار کاهش یافت + نمودار

برخی فعالان اعتقاد داشتند، بازار به رد صلاحیت برخی از چهره های اصول گرا و اصلاح طلب، واکنش قابل ملاحظه ای صورت خواهد داد. با این حال در عمل چنین اتفاقی رخ نداد و مجموع بازارها روز آرامی را پشت سر گذاشتند.

بازگشت بورس به بالای مرز روانی

 در چهارمین روز هفته، شاخص کل بورس توانست نزدیک به یک درصد افزایش را تجربه کند و به بالای سطح یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی بازگردد. در بازار ارز، دلار در ابتدای روز تا نزدیک مرز ۲۳ هزار تومان پایین رفت ولی در نهایت توانست بالای محدوده ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان به کار  خود پایان دهد. البته قیمت ساعت ۵ بعدازظهر اسکناس آمریکایی ۶ دهم درصد کمتر از روز دوشنبه بود.

کاهش حجم معاملات دلار

بر اساس صحبت های  معامله گران، امروز معاملات چندانی در بازار انجام نمی شد و رفتار بازیگران ارزی بسیار محتاط بود. عده ای اعتقاد داشتند، معامله گران به دلیل آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در فاز احتیاطی قرار گرفته بودند. این در حالی بود که گروه دیگری باور داشتند، بازار تا زمان انتخابات ریاست جمهوری، ریسک خرید و فروش خاصی را صورت نخواهد  داد. از نگاه آن ها ممکن است دولت و بانک مرکزی میزان عرضه ارز را قبل از انتخابات افزایش دهند. در این میان، تحلیل گران فنی باور دارند تا زمانی که قیمت دلار بالای مرز ۲۳ هزار تومانی قرار  دارد، شانس خاصی برای قرار گرفتن در مسیر نزولی نخواهد داشت.

نزول خریدهای حواله ای و افت سکه

جدا از بازار دلار، گفته می شود که حجم معاملات حواله ای درهم نیز در روز سه شنبه کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کرده بود. درهم در روز چهارم هفته نوسانات بسیار محدودی داشت و عمدتا در محدوده ۶ هزار و ۳۰۰ تومانی مورد معامله قرار گرفت.

در بازار سکه نیز امروز روند معاملات آرام بود. سکه در ابتدای روز به سوی مرز ۱۰ میلیون تومانی حرکت کرد ولی در اواخر روز توانست بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به کار خود پایان دهد. البته سکه نیز در نهایت نسبت به روز دوشنبه افت قیمت را تجربه کرد. طلای ۱۸ عیار نیز به زیر محدوه یک میلیون و ۳۰ هزار تومانی رفت.

به نظر می رسد بازار طی روزهای آتی به صحبت های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و سرانجام مذاکرات هسته ای حساس تر شود.

بازدهی+نمودار

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها